• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402041409290
  • خبرنگار : 50040

رئیس حوزه هنری:

نیازمند روایت های صادقانه و هنرمندانه از دستاوردهای کشور هستیم

نیازمند روایت های صادقانه و هنرمندانه از دستاوردهای کشور هستیم

ایسنا/گیلان رئیس حوزه هنری از الگوهای موفق خواست به روایت صادقانه و هنرمندانه از دستاوردهای ایران اسلامی بپردازند و اضافه کرد: امروز نیازمند این روایتها هستیم و با این روایت هاست که می توانیم در نسلهای آینده انگیزه ایجاد کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی دادمان امروز در عصر خاطره «روایت پیشرفت» که به همت حوزه هنری استان گیلان در تالار مرکزی رشت برگزار شد، تولیدکنندگان و کارآفرینان و فعالان فرهنگی و هنری را دارایی های اصلی جامعه دانست و اظهار کرد: افراد موفق در عرصه های فرهنگی و هنری و اقتصادی و اجتماعی الگوهای واقعی پیشرفت هستند.

وی از این الگوها خواست به روایت صادقانه و هنرمندانه از دستاوردهای ایران اسلامی بپردازند و اضافه کرد: امروز نیازمند این روایت ها هستیم و با این روایت هاست که می توانیم در نسل های آینده انگیزه ایجاد کنیم و به سمت آرزوهای بزرگ تر و درست تر و عمیق تر برویم.

سید رسول منفرد، رئیس حوزه هنری گیلان نیز با بیان اینکه روایت پیشرفت باید برای ما مهم باشد، تصریح کرد: هر کجا به چالش و بن بست می رسیم، بیشتر نیازمند روایت تجربه الگوهای موفق در جامعه هستیم.

وی بیان نقد و اعتراض در جوامع را مستلزم جسارت و گاها هزینه دانست و خاطرنشان کرد: در جامعه فعلی باید کنشگری داشته باشیم.

رئیس حوزه هنری گیلان، روایت پیشرفت را فارغ از مواضع سیاسی و جزو الزامات جامعه امروز ما دانست و یادآور شد: روایت پیشرفت در ایران اسلامی نیز به جسارت نیاز دارد. این در حالی است شاهد برخی تعلل ها در روایت دستاوردها و موفقیت ها هستیم و افراد صراحت لازم را در روایت های پیشرفت ندارند.

منفرد از الگوهای موفق خواست جامعه را از روایت ها و تجربه های خود محروم نکنند و گفت: دفتر هنر و ادبیات پیشرفت حوزه هنری استان به دنبال خط شکنی فضای غیر منطقی در مقابل روایت های پیشرفت است و می خواهیم روایت پیشرفت را تبدیل به فرهنگ رایج کشور کنیم.

حمیده دانش کاظمی، همسر شهید علی انصاری، تنها استاندار شهید کشور نیز پیشرفت های کشور و استان گیلان در طول ۴۰ سال گذشته را چشمگیر و درخشان دانست و یادآور شد: شهید انصاری پس از انقلاب و با دستور امام از آمریکا به ایران بازگشت و استاندار گیلان شد، اما هدف شهید انصاری استاندار شدن نبود و فقط به فکر خدمتگزاری و آباد کردن بود.

وی با بیان اینکه شهید انصاری هرگز حقوق استانداری را دریافت نکرد و همواره خود را معلم می دانست، یادآور شد: مدیران شهد انصاری را الگوی خدمت قرار دهند تا شاهد پیشرفت روزافزون کشور باشیم.

پونه نیکوی، شاعر و فعال اجتماعی حوزه محیط زیست نیز در این آیین، عشق را عامل تجلی اجزای عالم هستی دانست و اظهار کرد: نمی توان حقیقت الحمدلله را درک کرد و شکرگزار نبود و نمی توان به حقیقت نظام آفرینش رسید و تالاب انزلی را دوست نداشت.

وی با بیان اینکه در همه اجزای عالم هستی شاهد هوشمندی الهی هستیم، یادآور شد: در همه موجودات و آفریده های خداوند کدهایی برای هدایت انسان وجود دارد تا در مسیر کمال قرار گیرد.

سردبیر خبرگزاری ایسنای گیلان، جنگ با نظام آفرینش و محیط زیست را جنگ با خداوند دانست و بیان کرد: قطعا طبیعت گریبان آنانی را می گیرد که با اعمال کاسب کارانه و طمع کارانه خود آتش نابودی محیط زیست را برافروختند.

نیکوی، شایسته سالاری، مبارزه با فساد و عمل گرایی را سه شاخصه مدیریت دانست و خاطرنشان کرد: مدیران در عرصه های فرهنگی و اجتماعی و زیست محیطی تئوری «شمع» را مد نظر قرار دهند تا مانند خورشید بر جامعه بتابند.

در این رویداد فرهنگی، فرشته یحیی پور، مدیر مدرسه شهید دستغیب، فاطمه دریساوی، عضو فدراسیون جهانی گاومیش داران، غلامرضا محمدپور، زنبوردار نمونه کشوری و سجاد حبیبی، مخترع و کارشناس محیط زیست نیز به روایت مسیر پیشرفت خود پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha