• پنجشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402041509400
  • خبرنگار : 50060

انتخاب «خوشه زیتون» قزوین به‌عنوان خوشه برتر کشوری

انتخاب «خوشه زیتون» قزوین به‌عنوان خوشه برتر کشوری

ایسنا/قزوین در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن خوشه فرآوری محصولات زیتون قزوین به‌عنوان خوشه برتر کشوری انتخاب شد.

بنابر اعلام روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، خوشه فرآوری محصولات زیتون قزوین به‌عنوان خوشه برتر کشوری انتخاب شد.در این مراسم از سید امیرمحمد خطیبی به عنوان عامل توسعه خوشه خوشه فرآوری محصولات زیتون تجلیل شد.

خوشه فرآوری محصولات زیتون با هدف توسعه تولید و اشتغال مربوط به این محصول در استان و ایجاد انسجام بیشتر بین واحدهای تولیدی و فرآوری توسط شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین و با هدف برندسازی زیتون طارم سفلی، بازاریابی و صادرات محصولات وابسته به زیتون، ایجاد شبکه های کسب و کار تشکیل شده است.

برگزاری اولین جشنواره زیتون و آیین شکرگزاری، تأمین مالی جهت جوان‌سازی باغات و به‌سازی سیستم آبیاری، تصویب و اجرای پروژه مرکز ملی ارایه خدمات تخصصی زیتون، جانمایی و کمک به ایجاد بازارچه دائمی، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، برگزاری تورهای صنعتی داخلی و خارجی و حضور در نمایشگاه‌ها به عنوان مثال نمایشگاه‌های تخصصی ازمیر ترکیه، بسته‌بندی استانبول، گلدفود امارات، انجام مطالعات تخصصی در حلقه‌های مختلف زنجیره ارزش، راه‌اندازی نهاد بازار جهت پخش و فروش از جمله اقدامات برای اعضای خوشه زیتون بوده است.

در حال حاضر تعداد ۱۹ واحد فرآوری و ۵۴ واحد کشت و صنعت عضو خوشه زیتون بوده و بالغ بر ۴۲۰۰ نفر باغدار نیز در این حوزه فعال هستند همچنین قزوین رتبه دوم در تولید و سطح زیر کشت زیتون کشور را دارد.

راه‌اندازی بازارچه فروش دائمی زیتون در محل انوبان قزوین رشت، ایجاد مرکز ملی تخصصی زیتون، سطح‌بندی و درجه‌بندی باغات و باغداران و صنایع فرآوری زیتون، راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب مرکزی، راه‌اندازی مدل کشت مبتنی بر قرارداد از مهمترین برنامه‌های آتی برای اعضای خوشه زیتون است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha