• جمعه / ۱۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402041609986
  • خبرنگار : 50124

امام جمعه موقت شهرکرد:

اگر جامعه بر محور امام حرکت کند هیچگاه دچار انحراف نخواهد شد

اگر جامعه بر محور امام حرکت کند هیچگاه دچار انحراف نخواهد شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری امام‌جمعه موقت شهرکرد با بیا اینکه اگر جامعه بر محور امام حرکت کند هیچگاه دچار انحراف نخواهد شد، گفت: جامعه‌ای که مکتب و مذهب امیرالمؤمنین‌(ع) را معیار قرار ندهد، دچار بلاهای افراط و تفریط می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی ۱۶ تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد با تبریک عید سعید غدیر، اظهار کرد: گویاترین تعبیر در خصوص ادا نشدن حق واقعه غدیر را امیرالمؤمنین(ع) در خطبه سوم نهج‌البلاغه موسوم به خطبه شقشقیه فرمودند که بر طبق مضمون آن، حضرت قائلند که ردای خلافت را ابوبکر بر تن کرد در حالی‌که می‌دانست جایگاه من برای خلافت جایگاهی بود که خداوند مقدر فرمود و آنچنان بود که سیل رحمت و نعمت از سوی من به جامعه سرازیر شود. 

وی با بیان اینکه جامعه اگر بر محور امام حرکت کند هیچ‌گاه دچار انحراف نخواهد شد، ادامه داد: جامعه‌ای که مکتب و مذهب امیرالمؤمنین‌(ع) را معیار قرار ندهد، دچار بلاهای افراط و تفریط می‌شود. 

فاطمی بیان کرد: امروز به برکت انقلاب، ایران اسلامی توانسته الگوی ملت‌های ستمدیده باشد زیرا بر محور امامت و ولایت حرکت می‌کند و امامین انقلاب بر اساس مکتب علوی کشور را اداره کرده و اندیشه‌های امت اسلامی ایران و جهان را مدیریت می‌کنند و لذا، هر چه بر عزت و اقتدار این ملت و کشور افزوده می‌شود، دشمنان انقلاب و اسلام خوارتر می‌شوند.

وی تأکید کرد: امروز اگر می‌خواهیم در ساحل امن کمال و سعادت به مأوا و مأمن برسیم، باید به دامان غدیر بازگردیم و علی(ع) و فاطمه زهرا(س) را الگوی خود در جامعه قرار دهیم و در طریق مکتب اهل‌بیت(ع) و فرمایشات و دستورات آن بزرگواران گام برداریم. 


خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه معمولاً همزمان با عید سعید غدیر مراسم ملبس شدن طلاب به لباس روحانیت در حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود، افزود: باید تأکید کنم که طلاب نیازمند تشویق مردم هستند و لذا وظیفه داریم نقش واقعی این سربازان امام زمان(عج) را خوب بشناسیم و آنان را در مسیری که قرار دارند، تا می‌توانیم تشویق و ترغیب کنیم. 


فاطمی با اشاره به جشن غدیر در روز گذشته در شهرکرد و جای‌جای استان، توضیح داد: این برنامه در اولین سال برگزاری بسیار با شکوه و زیبا برگزار شد که امیدواریم در سال‌های آتی نیز شاهد برپایی آن باشیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha