• جمعه / ۱۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402041610040
  • خبرنگار : 50176

نماینده ولی ‎فقیه در لرستان:

سفر رئیس‌ جمهور به کشورهای مختلف آینده روشنی را رقم خواهد زد

سفر رئیس‌ جمهور به کشورهای مختلف آینده روشنی را رقم خواهد زد

ایسنا/لرستان نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: سفر رئیس‌ جمهور به کشورهای مختلف آینده روشنی را رقم خواهد زد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ۱۶ تیر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آبادبیان کرد: دولت سیزدهم در مدت فعالیت خود، خدمات بسیاری انجام داده از جمله عضویت در پیمان شانگهای، در آینده موفقیت را برای اقتصاد ایران به همراه خواهد داشت.

وی افزود: انتخاب سیاست‌ها بر اساس مصلحت، موجب شده کشورهای خلیج فارس با ایران ارتباط برقرار کنند.

شاهرخی با بیان اینکه سفر رئیس‌ جمهور به کشورهای مختلف آینده روشنی را رقم خواهد زد، تصریح کرد: راه‌اندازی واحدهای تولیدی، تکمیل راه‌های مواصلاتی، تکمیل و احداث خطوط ریلی، پرداخت بدهکاری سنگین دولت دوازدهم و ساخت مراحل پارس جنوبی که شرکت‌های خارجی آن را رها کرده بودند از اقدامات مهم دولت سیزدهم است.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: همچنین اقدامات حوزه مسکن، بازگشت پول‌های بلوکه شده ایران از کشورهای خارجی و گام‌های موثر در حوزه فرزندآوری از دیگر اقدامات دولت سیزدهم است که بانک‌ها نیز باید در این خصوص به تکالیف خود عمل کنند.

شاهرخی بیان کرد: تکمیل سد معشوره، خط ریلی خرم‌آباد - دورود و تکمیل بیمارستان‌های لرستان در دستور کار قرار دارد اما تسریع در روند پیشرفت این طرح‌ها ضروری است.

وی به افزایش ۴۰ درصدی بودجه در سال جاری و ضرورت ایجاد شرایط مناسب برای حضور بخش خصوصی در لرستان اشاره کرد و گفت: احیاء یا توسعه کارخانه چرم و پوست، فولاد ازنا، صدر فولاد، هتل صخره‌ای، برج‌های دوقلو، راه‌اندازی واحدهای راکد، تکمیل سدها و توجه به مبلمان شهری در استان بیش از پیش نیاز به پیگیری دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان اضافه کرد: کارهای خوبی انجام شده و بخشی هم درحال انجام است و ما نیز همچنان مطالبه خواهیم کرد چراکه کاستی‌ها نباید سبب ناامیدی می‌شود.

شاهرخی همچنین گریزی به اهمیت حجاب و عفاف زد و گفت: پوشش و حجاب در طول تاریخ سند افتخار برای بانوان بوده و حفظ آن در شعر و شاعران ایرانی آمده است.

وی با بیان اینکه حجاب جنبه شرعی و قانونی دارد و بی‌حجابی آسیب به خود و دیگران است، اضافه کرد: از نهادهای فرهنگی انتظار می‌رود موضوع حجاب را با هماهنگی و هم افزایی، گسترش دهند و پلیس نیز در کنار تذکر لسانی، با حرمت شکنان برخورد خواهد کرد.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه با اشاره به روز عید غدیر، این واقعه را روز اکمال دین برشمرد و اظهار کرد: غدیر روز حق است و تا تاریخ وجود دارد جانشین و حاکمان مشخص هستند

شاهرخی ادامه داد: غدیر به مراسم نیاز دارد چراکه جانشین پیامبر (ص) مشخص شده و همه می‌دانستند که حضرت علی (ع) محبوب پیامبر است، بنابراین مسندی به عنوان امامت، خلافت و ولایت است.

وی همچنین به ارتحال حاج سید شکرالله طاهری نیز اشاره کرد و افزود: این روحانی بزرگوار بیش از نیم قرن در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد به تدریس، تعلیم و تبلیغ پرداخت و شاگردان بسیاری را تربیت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: ساده زیستی، مردمداری، همراهی با امام راحل و مقام معظم رهبری و رنج کشیدن در دوران قبل از انقلاب، همراهی با مردم در شکل گیری سازمان‌های انقلابی، ارتباط با جوانان انقلابی، حضور در دوران دفاع مقدس و مواضع محکم در مقابل فتنه‌گران از ویژگی های بارز این روحانی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha