• شنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402041710527
  • خبرنگار : 50455

رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی:

امکان پذیرش ۲۰ درصد از داوطلبان ایرانی در جامعه المصطفی فراهم شد

امکان پذیرش ۲۰ درصد از داوطلبان ایرانی در جامعه المصطفی فراهم شد

ایسنا/قم رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی با تاکید بر اینکه امسال فرصتی فراهم شد که از داوطلبان ایرانی هم پذیرش به عمل آید، گفت: با توجه به درخواست‌ها برای استفاده از ظرفیت جامعه المصطفی؛ در کنار پذیرش داوطلبان غیرایرانی اجازه پذیرش ۲۰ درصد از داوطلبان ایرانی صادر شد که بیشتر در رشته های علوم انسانی خواهد بود.

حجت الاسلام دکتر علی معصومی رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی امروز ۱۷ تیرماه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در این موسسه برگزار شد، عنوان کرد: موسسه آموزش عالی علوم و معارف تنها حوزه علمیه دانشگاهی در عالم شیعه است؛ رسالت جامعه المصطفی رسالت حوزوی و تربیت عالمان دینی اسلام شناس است.

معصومی با بیان اینکه جامعه المصطفی علاوه بر اینکه مرکز حوزوی است به عنوان یک دانشگاه اسلامی شناخته شده است، اظهار کرد: ۱۲۰ملیت در جامعه المصطفی تحت پوشش برنامه های علمی و تربیتی در داخل و خارج از کشور هستند.

وی افزود: جامعه المصطفی چون در خارج از کشور به عنوان دانشگاه اسلامی شناخته می‌شود اقشار مختلفی از غیر طلبه‌های علوم دینی مایل هستند دوره‌های دانشگاهی و آکادمیک را در این چنین فضایی بگذرانند و بنایی بر طلبه شدن ندارند و لذا جامعه المصطفی بر اساس این رسالت از یک دهه پیش یک بخش دانشجویی را با عنوان موسسه آموزش عالی علوم و معارف ایجاد کرد که ماموریت این مجموعه پذیرش داوطلبان تحصیل در فضای المصطفی و غیر طلاب علوم دینی است.

معصومی عنوان کرد: جامعه المصطفی با توجه به رسالتی که در قبال شیعیان دارد وارد این عرصه شد؛ لذا به دلیل کمبود امکانات ابتدا از کشور عراق شروع شد و داوطلبان را در حدود ۱۲ رشته از رشته های علوم انسانی و اسلامی در حوزه تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) پذیرش کردند.

وی اظهار کرد: فلسفه تاسیس این مجموعه ارائه خدمات آموزشی در فرصت محدود است، لذا امکانات لازم را برای پذیرش در مقطع کارشناسی نداریم؛ موسسه علوم و معارف جامعه المصطفی اولین مجموعه ای بود که در کشور عراق برای ارائه خدمات آموزشی به برادران و خواهران عراقی شروع به کار کرد اما در حال حاضر اکثر دانشگاه ها پذیرش از کشور عراق دارند.

معصومی یادآور شد: قریب به دو هزار نیروی متدین و جهادی در اولین مراسم فارغ التحصیلی که فروردین ماه سال جاری برگزار شد موفق به اخذ مدرک ارشد و دکترا شدند.

وی با تاکید بر اینکه امسال فرصتی فراهم شد که از داوطلبان ایرانی هم پذیرش به عمل آید، گفت: با توجه به درخواست‌ها برای استفاده از ظرفیت جامعه المصطفی؛ در کنار پذیرش داوطلبان غیرایرانی اجازه پذیرش ۲۰ درصد از داوطلبان ایرانی صادر شد که بیشتر در رشته های علوم انسانی خواهد بود.

معصومی در ادامه چابکی فرآیند تحصیل، طول تحصیل کوتاه، برگزاری کلاس‌ها در ساعات غیر اداری و پایانی هفته، امکان برگزاری کلاس‌ها در نمایندگی‌های قم، اصفهان، مشهد، تبریز، گرگان، تهران، اهواز و بنت الهدی(خواهران) در صورت رسیدن به حدنصاب رسیدن، تعداد واحدهای درسی مطابق سرفصل وزارت علوم و بدون واحد اضافه، شهریه پایین نسبت به سایر مراکز آموزشی و کادر علمی برجسته را از مزیت‌های تحصیل در موسسه علوم و معارف جامعه المصطفی معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی از طریق آزمون ورودی اختصاصی خواهد بود، تاکید کرد: مهلت ثبت نام تا ۲۳ تیرماه تمدید شده است و آزمون عمومی کتبی ۱۵ مردادماه برگزار خواهد شد.

معصومی یادآور شد: موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های زبان و ادبیات عرب، بلاغت و نقد ادبی، مترجمی عربی، ادبیات قرآنی، روابط بین الملل، مالی و بانکداری اسلامی، مدیرت دولتی گرایش تحول و خط مشی گذاری، حقوق جزا و خصوصی، جامعه شناسی، روانشناسی، مدیریت آموزشی، برنامه ریزی آموزشی، تاریخ و تمدن دانشجو می‌پذیرد.

رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی، ادامه داد: این موسسه در مقطع دکترا در رشته‌های علوم اقتصادی با گرایش اقتصاد اسلامی، اندیشه معاصر مسلمین، حقوق جزا و خصوصی، علوم حدیث تطبیقی، تاریخ تشیع، تاریخ تمدن و تاریخ معاصر جهان اسلام پذیرش دارد.

وی در پایان تاکید کرد: علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از رشته‌ها و آزمون به سایت Om.miu.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha