• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402041811624
  • خبرنگار : 50093

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد:

ایجاد اثر هنری در مشهد، هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است

ایجاد اثر هنری در مشهد، هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هرآنچه از اثر هنری، سرود، نمایش و... در این شهر با مناسبت و بدون مناسبت ایجاد شود، هرینه تلقی نمی‌شود بلکه تمام آن‌ها سرمایه‌گذاری است.

حسن منصوریان امشب ۱۸ تیر، در اختتامیه جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد که در کارخانه نوآوری برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه وجودی این شهر وجود امام رضا(ع) است، و گرنه در میان کلان‌شهرها به لحاظ قدمت مشهد جوان‌ترین کلان‌شهر ایران محسوب می‌شود، اما به لحاظ جغرافیا، وسعت و جمعیت جزو بزرگترین شهرهای ایران است.

وی بیان کرد: هر آنچه در فلسفه پیدایش مشهد علت اصلی است باید در بقا نیز وجود داشته باشد. لذا فرهنگ رضوی را به عنوان اصل اساس بقا و ادامه این شهر را در المان‌ها و اکران‌ها قرار داده‌ایم. به تبع المان‌هایی که شعار خاصی نداشته‌اند کمرنگ شده و در ۲ تا ۳ سال گذشته وجود خارجی نداشته‌اند. المان‌ها باید با همشهریان تعامل برقرار می‌کردند و همشهریان می‌توانستند با آن زندگی کنند، از همین رو المان‌ها از حالت دیداری به حالت تعاملی تغییر حالت دادند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به محرومیت مردم حاشیه‌شهر از المان‌ها، گفت: از همین رو این المان‌ها را به جشنواره تبدیل و آن را در یک مکان خاص برگزار کردیم و از این جشنواره‌ها استقبال پرشوری صورت گرفت.

منصوریان با اشاره به ایجاد پهنه‌ها در مشهد خاطرنشان کرد: فردی که ذوق علمی دارد و می‌خواهد عظمت خدا را ببیند و می‌خواهد از اتفاقات خارق‌العاده باخبر شود، باید جایی داشته باشد که به انگیزه و حس خود دست یابد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از عدم اجرای جشنواره‌های فیلم در مشهد عنوان کرد: چرا در این فضای خوب یک جشنواره فیلم نداشته باشیم؟ چرا در جشنواره‌ها از برخی هنرمندان مانند انیمیشن‌سازها استفاده نمی‌شود و بستر حضور آن‌ها فراهم نیست؟ خوب نیست که یک کلان‌شهر مذهبی جشنواره فیلم نداشته باشد. تقاضا دارم که این محیط برای هنرمندان ایجاد شود.

وی تاکید کرد: هنرمندان خالق اثر هستند، لذا اثر برای هنرمند دوست‌داشتنی است. همانطور که خداوند ایراد بر خلق خودش را برنمی‌تابد، هنرمند نیز ایراد بر اثرش را برنمی‌تابد. لذا تقاضا دارم اثرهایی که به عنوان مخلوقات هنرمندان ارائه می‌شوند را رد نکنید. فضای شهر آنقدر بزرگ است و وسعت دارد که می‌توان اجازه داد هنرمند اثرش را در معرض نمایش قرار دهد.

منصوریان با بیان این‌که اثر هنری کمک می‌کند حال خوب در شهر ایجاد شود، خطاب به سازمان فرهنگی شهرداری مشهد، گفت: هرآنچه از اثر هنری، سرود، نمایش و... در این شهر با مناسبت و بدون مناسبت ایجاد شود، هرینه تلقی نمی‌شود بلکه تمام آن‌ها سرمایه‌گذاری است. تمام موارد گفته شده از میلیاردها تومان هزینه در درمان ناهنجاری‌ها جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha