• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402042012790
  • خبرنگار : 50026

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تاکید کرد:

تاکید بر همکاری شهرداری‌ها برای شناسایی اموال دولت

تاکید بر همکاری شهرداری‌ها برای شناسایی اموال دولت

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: شهرداری‌ها برای شناسایی اموال دولت پای کار بیایند.

مرتضی ذاکریان، امروز سه شنبه ۲۰ تیر در گردهمایی شهرداران استان اظهار کرد: مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت، تصویب شده در جلسه شصت و هفتم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا،  ۲۱ آبان سال گذشته به تایید رهبری رسید و بر اساس آن هیات عالی مولدسازی دارایی های دولت مرکب از هفت عضو معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان بودجه و برنامه، یک نماینده از طرف رئیس مجلس و یک نماینده از طرف رئیس قوه قضائیه تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه دبیرخانه و مجری مصوبات این هیات وزارت امور اقتصادی و دارایی است، بیان کرد: در بودجه سال جاری ۱۰۰ همت از محل مولد سازی دیده شده است، در این راستا نیازمند این هستیم رویکرد متفاوت با سالیان گذشته برای این موضوع داشته باشیم.

ذاکریان با اشاره به راه اندازی سامانه سادا از سال ۹۴ تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف بوده‌اند دارایی های غیرمنقول خود را در این سامانه به ثبت برسانند. در استان قریب به اتفاق دستگاه‌ها اموال خود را در سامانه به ثبت رسانده‌اند.

وی از شهرداران درخواست کرد در زمینه مولد سازی اراضی دولتی با امور اقتصادی و دارایی استان همراهی کنند.

ذاکریان گفت: اگر اعیانی باشد مشخص می شود که مربوط به کدام دستگاه است اما  در زمینه اراضی نیاز به همراهی بیش از پیش شهرداران داریم تا به عنوان مطلعین شهرها این اراضی را به ما معرفی کنند تا تعیین تکلیف شود.

وی تصریح کرد: همچنین تمامی شهروندان می توانند به سامانه سوت زنی مراجعه و اطلاعات مورد نیاز را اعلام کنند و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بر جذب حداکثری اعتبارات تملکی در اختیار شهرداری‌ها تاکید و بیان کرد: این اعتبارات پایان اسفندماه سال گذشته به حساب تمامی شهرداری‌های استان واریز شده و ضرورت دارد به خاطر استفاده بهینه از منابع در اختیار  هرچه سریعتر در زمینه جذب اقدام کنند.

وی افزود: پیرو پیگیری‌ها و دستورات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اداره کل امور اقتصادی و دارایی موظف است هر ۱۵ روز گزارش جذب اعتبارات را به استانداری ارائه دهد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha