• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402042113506
  • خبرنگار : 71451

کتاب گویای «نقبی بر درس‌ها و دستاوردهای جنگ» منتشر شد

کتاب گویای «نقبی بر درس‌ها و دستاوردهای جنگ» منتشر شد

کتاب «نقبی بر درس‌ها و دستاوردهای جنگ»، نوشته‌ محمد درودیان، گفت‌وگویی با فرماندهان و مسئولان جنگ است که انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا،جلد اول کتاب گویای «نقبی بر درس‌ها و دستاوردهای جنگ» به نویسندگی محمد درودیان در ۴۲۹ دقیقه تهیه و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

تأکید بر مفهوم درس‌ها و دستاوردهای جنگ با عراق در گفت‌وگو با فرماندهان و مسئولان جنگ، بر پایه‌ی این فرض انجام شده که هم‌اکنون رخ‌دادهای سیاسی و نظامی در جنگ با عراق، تاریخ‌مند شده است؛ به این معنا که آغاز، ادامه و پایان جنگ در یک دوره‌ی زمانی، در مکان‌های مختلف و در ابعاد متفاوتی رخ داده و همچنان آثار آن برجای‌مانده و پیامدهای آن جریان دارد.

به همین دلیل این‌گونه هدف‌گذاری و طراحی شده که برخی از موضوعات اساسی جنگ، در چارچوب پرسش‌های سیاسی - اقتصادی و نظامی - امنیتی به بحث گذاشته شود تا برخی نتایج آن برای رویارویی با موارد مشابه در آینده قابل بهره‌برداری شود. این موضوعات عبارت‌اند از: تهدید و تجاوز دشمن، مدیریت بحران، بازدارندگی، غافلگیری، قدرت دفاعی و تهاجمی، مذاکره و صلح، تخصیص منابع برای جنگ، سازمان‌دهی نیروهای مردمی، ساخت و خرید تسلیحات، انسجام سیاسی و اجتماعی، تجهیزات و پشتیبانی از جنگ، بسیج اجتماعی، فرماندهی در جنگ، تصمیم‌گیری برای جنگ‌ و صلح.

نویسنده در کتاب «نقبی بر درس‌ها و دستاوردهای جنگ» با سرداران سپاه، امیران ارتش و سیاستمداران در سه فصل مجزا به گفتگو پرداخته و همین امر به خواننده کمک می‌کند تا ابعاد جنگ ایران و عراق را از دیدگاه‌های تخصصی و متفاوت بررسی کند.

کتاب «نقبی بر درس‌ها و دستاوردهای جنگ» در سال ۱۴۰۱ توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha