• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402042113991
  • خبرنگار : 50604

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

حمایت دولت از صنایع طرف قرارداد پنبه‌کاران

حمایت دولت از صنایع طرف قرارداد پنبه‌کاران

ایسنا/گلستان وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشور ما ظرفیت خودکفایی در تولید پنبه را دارد، گفت: صنایعی که با پنبه کاران قرارداد ببندند، حمایت خواهند شد.

وزیر جهاد کشاورزی در قالب ه‍یئتی از وزیران از کارخانه صباح آزادشهر و کارخانه ریسندگی ماهوت شمال در شهرستان علی‌آباد کتول بازدید و در جریان مشکلات این  واحدهای صنعتی قرار گرفتند.
محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی به همراه علی محمد زنگانه استاندار گلستان، غلامرضا منتظری و رمضانعلی سنگدوینی نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، محمد برزعلی رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی‌آباد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از معاونان از کارخانه لبنیات صباح آزادشهر بازدید کردند.
محمود ابراهیمی قائم مقام کارخانه صباح در این دیدار اظهار کرد: این کارخانه در در سال ۱۳۷۸ با اشتغالزایی ۳۳۰ نفر در زمینی به وسعت ۱۵ هزار مترمربع بنا شده است که ماهانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن تولید دارد.

وی کمبود شیر خام مورد نیاز کارخانه‌های لبنی  را یکی از بزرگترین مشکلات این واحدهای صنعتی برشمرد و افزود: این کارخانه ظرفیت دریافت ۱۰۰۰ تن شیر خام را دارد اما روزانه ۵۰۰ تن شیر خام دریافتی داریم که بیش از ۸۰ درصد آن از استان های دیگر تامین می‌شود و هزینه های زیادی بابت حمل و نقل به صنایع تحمیل می‌کند.

ابراهیمی توسعه صنعت دامداری و صنایع تبدیلی را نیاز اساسی استان دانست و افزود: با توجه به اینکه استان گلستان قطب کشاورزی بوده و مواد اولیه کارخانه‌های صنایع غذایی در این استان یافت می‌شود از وزیر کشاورزی درخواست کرد با حمایت این بخش زمینه توسعه و اشتغال جوانان را فراهم کند.

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از کارخانه ماهوت علی‌آباد کتول به خبرنگاران گفت: با توجه به توسعه کشت پنبه در کشور ایران و به ویژه استان گلستان که از دیرباز به سرزمین طلای سفید شهرت دارد می‌توانیم در تولید پنبه به خودکفایی برسیم.

وی با تاکید بر حمایت از تولید پنبه در استان گلستان بیان کرد: کشت قراردادی موجب رونق تولید پنبه خواهد شد، به همین منظور صنایعی که با پنبه‌کاران استان قراداد ببندند مورد حمایت و پشتیبانی این وزارتخانه قرار خواهند گرفت.

طبق گزارش کارشناسان جهاد کشاورزی کارخانه ریسندگی ماهوت علی‌آباد کتول با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰به بهره‌برداری رسیده و ۳۰۰ نفر اشتغال‌زایی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha