• پنجشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402042214045

نماینده ولی‌فقیه در فارس:

حس و حال مذهبی ایام محرم در همه مناطق شیراز نمایان باشد

حس و حال مذهبی ایام محرم در همه مناطق شیراز نمایان باشد

ایسنا/فارس نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه حس و حال مذهبی ایام محرم در همه مناطق شیراز نمایان باشد، گفت: باید در همه مناطق صدای هیئت امام حسین(ع) بلند شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام چهارشنبه ۲۱ تیرماه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی حرکت دسته‌های عزاداری در ماه محرم، بیان کرد: کار امام حسین (ع) مربوط به دیروز و امروز نیست و از آغاز شکل گیری این عالم هر وقت گرفتاری بوده به نام امام حسین(ع) حل شده است.

او ادامه داد: افتخار ارزشمندی است که هیئات مذهبی زمینه ساز وصل دیگران به امام حسین(ع) شده‌اند و برای کسانی که کار هیئتی می‌کنند، این لذت مهم بخش است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه کار در راه امام حسین(ع) موجب آبرومندی در روز قیامت می‌شود، به چرایی برنامه‌ریزی برای ماه محرم اشاره کرد.

آیت‌الله دژکام افزود: سال پش از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «سینه زنی را به شکل سنتی ادامه دهید»، یعنی ممکن بود به نحوی تغییر در نوع کارها و سینه زنی امام حسین (ع) به وجود بیاید که از نظر امام مطلوب نبود و فرمودند سنتی ادامه دهید و این کاری که می‌خواهیم امروز انجام دهیم در راستای سینه زنی سنتی است.

او با یادآوری این نکته که سنگ بنای حرکت هیئت‌ها را در شیراز مرحوم آیت‌الله سید نورالدین حسینی الهاشمی گذاشتند، گفت: امروز شاید نوع کار مقداری لطمه خورده و می‌خواهیم این لطمه‌ها را حل کنیم، چرا که معتقدیم وقتی به چهارچوب خود برگردد، مطلوب ما حاصل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس، یکی از این لطمه‌ها را فاصله برخی هیئات از ائمه جماعات و مساجد ذکر و آن را آسیب دانست و گفت: هیئت و مسئول هیئت روحیات خاص خود را دارد و باید درکشان کنیم و همراه شویم.

آیت‌الله دژکام همچنین خاطرنشان کرد: در سال ۴۲ هیئت‌ها پای کار امام(ره) آمدند و آن حماسه بزرگ آفریده شد و در ادامه هم هیئت‌ها کار کردند و اکنون نیز باید تلاش کنیم ارتباط با هیئات و درک روحیه هیئت‌ها برای همه ما اتفاق بیافتد.

او با تاکید بر اینکه سنتی بودن به معنای ارتباط روحانیت با هیئات و درک روحیه هیئت است، گفت: مسئله دیگری که موجب آسیب شد، بحث کرونا بود؛ کرونا یک معضل برای همه حرکات مذهبی بود به ویژه هیئات مذهبی.

امام جمعه شیراز ادامه داد: امروز که کرونا تمام شده شایسته است که دنبال ساماندهی هیئات باشیم.

او تصریح کرد: حس و حال مذهبی ایام محرم در همه مناطق شیراز نمایان باشد.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: باید در همه مناطق صدای هیئت امام حسین(ع) بلند شود و هیئت برای لشکر امام زمان(عج) سرباز بگیرد.

او که معتقد است اگر کاری برای خداوند و بدون باشد و بی غرض باشد، همه همراه می‌شوند، گفت: در برخی نقاط شیراز،بلوک ساکنان داریم اما محله نداریم اما اگر پرچم امام حسین(ع) حرکت کرد محله می‌شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه محله با مجتمع مسکونی بسیار متفاوت است و این پرچم محله درست می‌کند، گفت: هر گوشه از شهر باید معلوم باشد که متعلق به امام حسین (ع) است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha