• پنجشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402042214329
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

چهارمحال و بختیاری هم در مشروطه و هم در دفاع مقدس تاریخ ساز بوده است

چهارمحال و بختیاری هم در مشروطه و هم در دفاع مقدس تاریخ ساز بوده است
عکس خبر آرشیوی است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه چهارمحال‌وبختیاری یک استان تاریخی با تمدن بالاست، اظهار کرد: این استان و سرداران و بزرگان آن در طول تاریخ به‌ویژه مشروطه نقش زیادی را ایفا کرده و در دوران انقلاب و دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم کرده‌اند.

محمدمهدی اسماعیلی، امروز ۲۲ تیرماه در سفر به چهارمحال‌وبختیاری با حضور در نشستی با استاندار، مجمع نمایندگان چهارمحال‌وبختیاری و مدیران هم‌خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر اینکه کارنامه اقتصادی دولت در دهه ۹۰ مورد نقد مقام معظم رهبری بود، ادامه داد: علت‌های متعددی برای این موضوع مترتب بود از جمله اینکه کل کشور در گروگان یک توافق با غربی‌ها قرار داشت و در نهایت هم مانند سرابی بود؛ در دولت سیزدهم اما شاهد احیای مجدد روابط با کشورهای مختلف هستیم که با افتخار و عزتمندی در جریان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: جمهوری اسلامی به برکت رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب مسیر کلان خود را طی کرده اما در حوزه فرهنگ، با تعمد حکمرانی فرهنگ تضعیف شده بود که از جمله در دولت فعلی اقتصاد کتاب در سال ۱۴۰۰ به هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد رسیده است. در حوزه نمایش و فیلم نیز شبکه‌ای ایجاد و تقویت شد که بدون نظارت بر آن امروز شاهدیم که در فارابی در سال، ۲۰۰ میلیارد برای حوزه تولید در اختیار داریم اما در شبکه خانگی چندین برابر این میزان است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی کارهای زیادی نیمه‌تمام باقی مانده است، گفت: در ارومیه ساری، کرمان، یزد و ... پروژه‌های نیمه‌تمام با سابقه تا ۲۰ سال آغاز پروژه، در دولت فعلی تکمیل و بهره‌برداری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در عمر دو ساله دولت اتفاقات خوبی در کمک به مؤسسات رقم خورده است، بیان کرد: تلاش شد که اعتبارات خوبی به همه استان‌ها تخصیص یابد و در سال ۱۴۰۰ این مهم آغاز شد که بدون اغراق بگویم، امسال در حوزه فرهنگ شاهد انقلاب خوبی خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگ نیازمند ایجاد ساختار هستیم و باید تراز ساختار بودجه‌ای فرهنگ مثبت شود، افزود: در حمایت از مؤسسات و نیز تقویت شورای فرهنگ عمومی برنامه‌هایی داریم که امیدواریم شاهد یک جهش در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه باشیم.

اسماعیلی با تصریح اینکه ساز و کار ارتباط با صندوق اعتباری هنر شفاف‌تر شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق اعتباری هنر هستند که شش هزار آنها از فعالان خبر و حدود ۱۰ هزار اصحاب قرآنی هستند که این قشر را به‌شدت تقویت کنیم.

وی در خصوص زیرساخت‌های فرهنگی و با تأکید بر اینکه نگاه دولت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی است، توضیح داد: دولت بنا دارد پروژه جدید شروع نکند اما در استان‌هایی نظیر چهارمحال‌وبختیاری که عقب‌ماندگی تاریخی دارند، آمادگی وجود دارد که مشکلات عمرانی با حضور میدانی معاون عمرانی وزارتخانه در شهرهای استان احصا و اولویت‌بندی و رفع شود.

اسماعیلی با تصریح اینکه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی استان‌ها تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت نفت امضا می‌کند، تصریح کرد: این کار در برخی استان‌ها انجام شده و در مورد چهارمحال‌وبختیاری این موضوع دیده خواهد شد که تا قبل از سفر دوم ریاست‌جمهوری به استان تحقق می‌یابد.

وی تأکید کرد: این آمادگی نیز وجود دارد و در برخی شهرهای شمالی کلید خورده که اگر زمین فراهم شود و امکان فعالیت تجاری نظیر ایجاد فروشگاه‌های کتاب و ... نیز فراهم شود، وزارتخانه اقدام به ساخت و ساز مراکز فرهنگی کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به مطالبه مسئولان استان، گفت: وزارتخانه آمادگی تجهیز سالن‌های شهرداری‌ها برای استفاده اهالی فرهنگ و هنر و عموم مردم را دارد. همچنین دولت بنا دارد کانون‌های مساجد را به یک نهاد فرهنگی عمومی تبدیل کند که اگر این مهم محقق شود، موانع حمایتی از این نهاد برداشته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha