• جمعه / ۲۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402042314690
  • خبرنگار : 50042

نماینده ولی فقیه در گیلان:

جوانان خوش‌فکر برای احیای فرهنگ و هنر به کار گرفته شوند

جوانان خوش‌فکر برای احیای فرهنگ و هنر به کار گرفته شوند

ایسنا/گیلان نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به ضرورت به‌کارگیری افراد دارای ایده، اراده، خوشفکر، خوش‌نام و مجاهد در عرصه‌های مختلف مدیریتی برای احیای فرهنگ و هنر بیان کرد: از ظرفیت ایده‌پردازان و اندیشه‌ورزان در وزارتخانه استفاده شود.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش رئیس جمهور و وزرای دولت برای حل مشکلات مردم، اظهار کرد: کشورهای آفریقایی در حوزه‌ سیاسی و فرهنگی همواره مورد توجه سایر ملت‌ها بوده‌اند اما ما در یک دهه اخیر نسبت به ارتباط و تعامل با آن‌ها غفلت کردیم لذا سفر اخیر رئیس جمهور به آفریقا گامی اثرگذار در تقویت روابط خواهد بود.

وی ضمن قدردانی از حضور وزیر ارشاد در استان برای احیای ارزش‌های فرهنگی و هنری، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیازمند تحول زیربنایی بود، این وزارتخانه فراز و نشیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشت و هنوز چند کار اساسی باید در این وزارتخانه انجام شود که در حال انجام است و یکی از آن‌ها ریل‌گذاری در عرصه‌های مدیریتی برای ورود نیروهای جوان دلسوخته و فداکار و مجاهد است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه جهادی عملی است که دشمن را از میدان دور کند و مسیر را برای احیای ارزش‌ها هموار کند، گفت: تلاش در راستای خنثی کردن فتنه، ناهنجاری و توطئه‌های دشمنان یک جهاد است. برخی از افراد سعی در تخریب و تحریم جشنواره فیلم فجر داشتند اما این جشنواره از سال‌های گذشته، با استقبال بیشتری مواجه شد و که نشان می‌دهد مردم ارزشی و انقلابی همچنان پای کار هستند.

وی با اشاره به ضرورت به‌کارگیری افراد دارای ایده، اراده، خوشفکر، خوش‌نام و مجاهد در عرصه‌های مختلف مدیریتی برای احیای فرهنگ و هنر بیان کرد: از ظرفیت ایده‌پردازان و اندیشه‌ورزان در وزارتخانه استفاده شود و در انجام امور هم در عین حال که نباید سرعت را فدای دقت کرد، سرعت نیز مورد توجه باشد.

امام جمعه رشت به آسیب‌های عادت کردن بعضی مردم به فیلم‌های خارجی اشاره و بیان کرد: در عرصه هنر هنرمندان و کارگردانان انقلابی داریم که برای فعالیت در این عرصه هنرمندانه وارد میدان می‌شوند؛ سریال‌های ماندگاری همچون سریال حضرت علی(ع) توسط هنرمندان و کارگردانان ایرانی ساخته شده که بسیار تاثیرگذار بوده اند؛ امروز هم فیلم‌سازان و هنرمندان‌ ما باید در تولید اثر به این مسئله که قرار است برای مسلمان ایرانی فیلم بسازند، توجه کنند و تولیدات‌شان مطابق با این فرهنگ باشد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه رسانه‌های نوشتاری، گفتاری و تصویری نیز بهترین میدان را برای تبلیغ دین و آیین دارند، تصریح کرد: این رسانه‌ها هم باید ایده‌پرداز و هم به فکر تولید اثر برای مسلمان ایرانی باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه وزارت ارشاد پیشانی فرهنگ و هنر کشور است، گفت: باید تلاش شود در عرصه فرهنگی ریل‌گذاری شود و بستر برای حضور جوانان خلاق و مؤمن و با ایده فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha