• جمعه / ۲۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402042314743
  • خبرنگار : 50405

امام جمعه موقت مشهد:

انقلاب اسلامی باعث زنده شدن اندیشه شیعی شد

انقلاب اسلامی باعث زنده شدن اندیشه شیعی شد

ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه موقت مشهد گفت: انقلاب اسلامی باعث زنده شدن اندیشه شیعی شد و الآن هم شعله‌های این انقلاب به تمام دنیا سرایت یافته است و باعث نابودی کامل استکبار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) اظهار کرد: زمانی انگلیس نقشه دنیا را تعیین می‌کرد و توجه ویژه‌ای به خاورمیانه داشت، زیرا هم بیشترین ذخیره نفت و گاز دنیا در این منطقه قرار دارد و هم این نقطه پل ارتباطی میان شرق و غرب است.

وی با بیان اینکه وجدان بیدار مسلمانان مانعی بر سر راه انگلیس بود، افزود: لذا انگلیس دست به انجام چند اقدام زد تا اسلام را در خاورمیانه تضعیف کند. انگلیس دید روحانیت منبع تغذیه اسلام است و خواست این منبع را از میان بردارد. همچنین تصمیم گرفت دین را برای مردم بی‌ارزش کند و به منظور جذب مردم، جاذبه‌هایی را ایجاد کرد که از جمله این جاذبه‌ها، عریان‌سازی زنان بود. 

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: همچنین انگلیس پیش از انقلاب به منظور بی‌دین‌سازی نسل جوان ایرانی، دانشگاه‌هایی را در ایران تاسیس کرد. سپس غرب به منظور تحقق اهداف خود، رضاخان را در ایران، آتاتورک را در ترکیه و امان‌الله خان را در افغانستان روی کار آورد. این‌ها همه مزدوران آمریکا بودند. 

فرزانه اضافه کرد: رضاخان در قدم نخست شعارهایی مبنی بر ایران آباد و آزاد سرمی‌داد. سپس به هیئات می‌رفت و به عزاداری برای اهل بیت می‌پرداخت. اما رفته‌رفته روی اصلی خود را نشان داد و در راستای ترویج بی‌حجابی قوانینی را تصویب کرد. همچنین گفت روحانیون اگر می‌خواهند لباس خود را حفظ کنند، باید در امتحانی شرکت کنند و تنها در صورت قبولی در این آزمون، می‌توانند ملبس باقی بمانند. 

وی با اشاره به فشارهای شاه برای کشف حجاب، عنوان کرد: بی‌حجابی توطئه انگلیس برای ایران بود که به دست رضاخان محقق شد. انقلاب اسلامی باعث زنده شدن اندیشه شیعی شد و الآن هم شعله‌های این انقلاب به تمام دنیا سرایت یافته است و باعث نابودی کامل استکبار خواهد شد. کسی تعریف می‌کرد زمانی کشیش‌های مسیحی یک گردهمایی برگزار کردند با هدف طراحی برنامه‌ای برای حذف نام پیامبر اسلام. پس از اینکه جلسه را به اتمام رساندند، گفتند بر پیامبر و آل او صلوات‌. 

امام جمعه موقت مشهد تاکید کرد: امیدواریم مردم به مسئولین کمک کنند تا اهداف دشمن در زمینه ایجاد ترویج بی‌حجابی محقق نشود. دشمن هر غلطی هم که بکند، ملت ایران در پایان با یک تکبیر و مرگ بر آمریکا کار را تمام خواهد کرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha