• شنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402042415122
  • خبرنگار : 50046

در سه ماهه امسال اتفاق افتاد؛

مصدومان نزاع بیشترین سهم معاینات پزشکی قانونی خراسان شمالی

مصدومان نزاع بیشترین سهم معاینات پزشکی قانونی خراسان شمالی
عکس ارشیوی است

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: مصدومان نزاع بیشترین سهم معاینات پزشکی قانونی استان را طی سه ماه نخست امسال به خود اختصاص داده است.

دکتر محمدرضا نورس در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بعد نزاع، مصدومان تصادف بیشترین سهم معاینات را در این اداره کل به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه سهم پزشکی قانونی استان در بهار امسال معاینه روزانه بیش از ۶۷ نفر است، افزود: تا پایان خرداد ماه ۱۷۳ متوفی و  شش هزار و ۲۷۸ معاینه افراد ارجاعی از مراجع قضایی در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته پنج هزار و ۷۰۳ نفر بود.

نورس ادامه داد: از تعداد کل معاینات انجام شده چهار هزار و ۷۷ نفر مرد و دو هزار و ۲۰۱ نفر زن بوده‌اند که به دلایل مختلف از سوی مراجع قضایی برای معاینه به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند. 

وی بیان کرد: معمولا معاینه مصدومان نزاع و تصادف بیشترین تعداد معاینات سرپایی را به خود اختصاص می‌دهند که مطابق این آمار دو هزار و ۴۲۱ نفر مصدوم نزاع(هزار و ۶۹۹ مرد و ۷۲۲ زن) و هزار و ۳۹۶ نفر مصدوم تصادف (۹۰۸ مرد و ۴۸۸ زن) در بهار امسال معاینه شده‌اند.

این مقام مسئول گفت: علاوه بر این در بخش معاینات بررسی وضعیت روانی افراد بنا به درخواست مرجع قضایی انجام می‌شود که تا آخر خرداد ماه ۸۵ نفر(۵۸ مرد و ۳۳ زن) جهت بررسی صلاحیت اداره امور مالی در پزشکی قانونی معاینه شده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین به دنبال بررسی اولیه صدمات افراد، تعداد یک هزار و ۳۱۸ نفر جهت معاینه مجدد و صدور گواهی نهایی معاینه شده‌اند.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: مطابق این آمار ۸۹ مرد و چهار زن نیز به دنبال حادثه حین کار در پزشکی قانونی معاینه شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha