• شنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402042415197
  • خبرنگار : 50181

مدیر درمان تامین اجتماعی استان:

مجوز پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان شهدای کرمانشاه را گرفته‌ایم

مجوز پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان شهدای کرمانشاه را گرفته‌ایم

ایسنا/کرمانشاه مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه گفت: مجوز پذیرش "بیماران بین الملل" در بیمارستان شهدای کرمانشاه را اخذ کرده‌ایم.

دکتر میثم حجتی‌پور در نشست خبری امروز (۲۴ تیر) که به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد، با اشاره به تلاش برای ارائه خدمات درمانی مطلوب در مراکز درمانی تامین اجتماعی، گفت: امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای درمان مستقیم و غیرمستقیم در کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

حجتی پور از تحولات کمی و کیفی ارائه خدمات در حوزه درمان تامین اجتماعی کرمانشاه طی سال‌های اخیر نیز یاد کرد و گفت: یکی از مهمترین این اقدامات توسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی از شش مرکز در سال‌های گذشته به یازده مرکز است که این تعداد تا پایان امسال به ۱۳ مرکز افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: با فعالیت این ۱۳ مرکز، تمام نقاط استان تحت پوشش مراکز درمانی تامین اجتماعی قرار گرفته و بیمه شدگان می‌توانند از خدمات رایگان آن استفاده کنند.

امیدواری برای آغاز ساخت درمانگاه بیمارستان حضرت معصومه(س)

به گزارش ایسنا، مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه همچنین از اجرای پروژه‌های متعدد توسعه‌ای و عمرانی هم به لحاظ  ساختمانی و هم تجهیزات در بیمارستان حضرت معصومه(س) یاد کرد که توسعه بخش NICU و افزایش تخت‌های آن به هشت مورد از مهمترین این موارد بود و افزود: همچنین بخش LDR این بیمارستان نیز با اجرای طرح بهسازی و تجهیز آن، اکنون به عنوان یکی از بهترین LDR های کشور با هشت تخت در اختیار مراجعین قرار دارد.

حجتی‌پور همچنین از بهسازی انبار دارویی، هتلینگ، بخش رادیولوژی، آشپزخانه و رختشورخانه این بیمارستان خبر داد و عنوان کرد: هم اکنون این بیمارستان از نظر پایداری برق، آب، تجهیزات اکسیژن ساز و سایر تجهیزات حیاتی در وضعیت مطلوبی قرار دارد .

وی طرح کلینیک تخصصی بیمارستان حضرت معصومه(س) را از طرح‌های در دست اقدام برشمرد که کمک می‌کند با انتقال کلینیک کنونی به خارج از ساختمان بیمارستان، فضای مناسبی آزاد شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه ابراز امیدواری کرد کار احداث این کلینیک امسال به مناقصه برسد و عنوان کرد: بخش‌های مختلفی برای این کلینیک جدید در نظر گرفته‌ایم که مرکز بیماران مزمن و سالمندی از مهمترین آنها است. به علاوه بنا داریم  محل کلینیک قدیمی را به ایجاد یک مرکز درمان ناباروری اختصاص دهیم.

وی اظهار کرد: به علاوه تا پایان امسال دستگاه MRI نیز خریداری شده و برای بیمارستان حضرت معصومه(س)نصب خواهد شد که با راه‌اندازی این مرکز، بخش مهمی از تجهیزات "های‌تک" از جمله سنگ شکن، مامو گرافی،MRI و ... در اختیار حوزه درمان تامین اجتماعی خواهد بود.

تلاش برای افتتاح اورژانس جدید بیمارستان شهدا در سال ۱۴۰۲

حجتی پور اشاره‌ای هم به بیمارستان شهدا داشت که قدمت بیش از ۵۰ سال دارد و گفت: در این بیمارستان نیز پروژه‌های خوبی در بخش هتلینگ، بازسازی و تجهیز رادیولوژی، آشپزخانه، سیستم تهویه، آمادگی برای بحران و ... انجام شده است.

وی از اجرای طرح  اورژانس جدید بیمارستان شهدا در فضای ۳۲۸۰ مترمربع و در دو طبقه یاد کرد که اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و افزود: تلاش ما این است که این طرح امسال به بهره‌بردرای برسد.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه اعتبار اولیه اورژانس بیمارستان شهدا را ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد که به بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید و ادامه داد: اورژانس قدیمی این بیمارستان جوابگوی حجم مراجعات بیمه شدگان و افراد غیر بیمه شده نبود و اکنون با اجرای ای طرح به یکی از بهترین اورژانس‌ها تبدیل خواهد شد.

حجتی پور عنوان کرد: بنا داریم فضای ۴۰۰ متری اورژانس فعلی را نیز به ایجاد مرکز دیالیز اختصاص دهیم. به علاوه اتاق عمل‌های فعلی اگرچه تجهیزات بسیار به روزی دارد، اما فضای آنها قدیمی است و بخش دیگری از محل اورژانس را نیز بنا داریم به ایجاد اتاق عمل های جدید اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه همه این فعالیت‌ها در شرایطی انجام شده که بیمارستان‌ها در حال ارائه خدمات به بیماران بودند، خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته با توسعه ۶۵ درصدی خدمات درمانی و فعالیت‌های عمرانی در سال‌های اخیر، رتبه اول را بین مدیریت درمان‌های سراسر کشور به خود اختصاص دادیم.

وی همچنین از اخذ مجوز پذیرش بیماران بین‌المللی برای بیمارستان شهدا نیز خبر داد و عنوان کرد: اکنون در مرحله هماهنگی‌های درون سازمانی برای تعیین تعرفه ها هستیم.

هر بیمه شده ۴ بار به مراکز درمانی تامین اجتماعی مراجعه کرده است

حجتی‌پور با اعلام اینکه سال گذشته بالغ بر سه میلیون و ۲۰۰ هزار مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی داشتیم، ادامه داد: با توجه به جمعیت ۷۰۰ هزار نفری بیمه شدگان تامین اجتماعی، می‌توان گفت در سال گذشته هر بیمه شده به طور میانگین چهار مرتبه مراجعه داشته است.

به گفته این مسئول، تعداد مراجعات به مراکز درمانی تامین اجتماعی در سال حدود ۵ تا ۱۲ درصد افزایش دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه حجم بالای مراجعین که بخشی از مراجعات آنها غیرضروری است را باعث بروز چالش‌هایی دانست و گفت: تنها راهکار این وضعیت اصلاح فرهنگ مراجعه به پزشک و همچنین اجرای نظام ارجاع است که تامین اجتماعی با جدیت به دنبال آن است.

وی از خدمات تامین اجتماعی برای زوجین نابارور هم یاد کرد و افزود: ۹۰ درصد خدمات و ۶۴ قلم داروی این افراد تحت پوشش بیمه است. به علاوه دو مرکز درمان ناباروری معتضدی و جهاد دانشگاهی که در استان داریم نیز طرف قرارداد تامین اجتماعی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha