• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402042617071
  • خبرنگار : 50552

از هر ۴ قزوینی یک نفر دیابت یا فشار خون دارد

از هر ۴ قزوینی یک نفر دیابت یا فشار خون دارد

ایسنا/قزوین مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: در طرح غربالگری دیابت و فشار خون ۱۲۰۰ نفر غربالگری شده‌اند که از میان آن‌ها ۳۰۰ بیمار کشف شده‌اند؛ یعنی از هر ۴ نفر یک نفر دارای دیابت یا فشار خون بوده است.

به گزارش ایسنا، محسن شمس‌الدینی، در نشست خبری که امروز ۲۶ تیر ماه در سالن جلسات معاونت درمان تأمین اجتماعی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه پروژه‌های عمرانی حدود ۷ تا ۸ سال تقریباً پروژه‌های ما متوقف شده بود. در سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان برای پروژه هتلینگ بیمارستان رازی قزوین هزینه شد و برای سال جاری نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای سه پروژه اعم از آشپزخانه، بلوک زایمان و رختشویخانه در این بیمارستان نیاز داریم.

وی ادامه داد: دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان تأمین اجتماعی تاکستان قدیمی بود که برای آن ۱۴.۵ میلیارد تومان تأمین بودجه شده و طی یک الی دو ماه آینده خریداری خواهد شد.

شمس‌الدینی عنوان کرد: در طول یک سال گذشته تعداد ۳۰ هزار و ۱۳۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، ۱۳ هزار و ۱۰۰ مورد جراحی، یک میلیون و ۶۰۰ هزار ویزیت سرپایی، ۱۵ هزار مورد سی‌تی‌اسکن و ۹ هزار و ۲۰۰ مورد ام‌آرآی انجام شده است.

وی بیان کرد: به مناسبت هفته تأمین اجتماعی درمانگاه مراقبت از مادران باردار جهت پایش وضعیت آنان از ابتدای بارداری تا وضع حمل در بیمارستان رازی راه‌اندازی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار مورد غربالگری بیماری‌های مزمن سالمندی انجام شده که از بین آن‌ها ۱۳ بیمار که دارای سرطان روده بزرگ بوده‌اند شناسایی و درمان شده‌اند، در رابطه با بیماری سرطان سینه نیز ۳۲۰۰ نفر مورد غربالگری قرار گرفته‌اند که از بین آن‌ها ۹ بیمار کشف شده و در حال درمان هستند.

شمس‌الدینی یادآور شد: در غربالگری دیابت و فشار خون نیز ۱۲۰۰ نفر غربالگری شده‌اند که از میان آن‌ها ۳۰۰ بیمار کشف شده‌اند، یعنی از هر ۴ نفر یک نفر دارای دیابت یا فشار خون بوده است.

 وی بیان کرد: طرح غربالگری نوزادان بدو تولد و غربالگری سرطان دهانه رحم در بانوان و هم‌چنین دوره‌های آموزشی اصلاح سبک زندگی سالم برای بازنشسته‌ها نیز آغاز شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: ۷ تا ۸ سال بود که تبدیل وضعیت پزشکان را نداشتیم، خوشبختانه در سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ پزشک در استان از وضعیت قرادادی به پیمانی تبدیل شده‌اند و برای سایر نیروهای انسانی هم ۱۱۰ مجوز داشتیم که ۸۷ نفر را جذب کرده‌ایم.

امید به زندگی به ۷۶ سال افزایش یافته است

حمید کوزه‌گرها، مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین، نیز در این نشست اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی ۴۵ میلیون نفر را در سطح کشور تحت پوشش قرار داده است، این سازمان در سال‌های اخیر ناترازی‌هایی را در بحث منابع و مصارف داشته که در دولت سیزدهم ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها طی ۲ سال گذشته به سازمان پرداخت شده و این ناترازی‌ها به میزان زیادی برطرف شده است.

وی ادامه داد: یکی از پیشرفت‌های ما در بحث خدمات الکترونیک و هوشمندسازی بوده است، در حال حاضر ۴۲ درصد خدمت تأمین اجتماعی و ۹۷ درصد نسخ به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود، در حالی که در ابتدای دولت سیزدهم ۵۰ تا ۶۰ درصد نسخ ما به‌صورت الکترونیکی بود.

این مسئول عنوان کرد: در سال‌های نه‌چندان دور از هر ۱۵ شاغل، یک نفر بازنشسته از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده می‌کرد و امید به زندگی ۵۵ سال بود، اما اکنون از هر ۴/۱ شاغل، یک نفر بازنشسته از خدمات سازمان بهره‌مند می‌شود و امید به زندگی به ۷۶ سال افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۸۶۵ هزار و ۸۷۱ نفر از جمعیت استان قزوین تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند که ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha