• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402042617085
  • خبرنگار : 50604

افزایش ۲ برابری قیمت خرید تضمینی دانه های روغنی

افزایش ۲ برابری قیمت خرید تضمینی دانه های روغنی

ایسنا/گلستان رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان از افزایش دو برابری خرید تضمینی دانه‌های روغنی نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی موسی خانی شامگاه دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد:  قیمت خرید تضمینی پنبه سال گذشته ۱۷ هزار تومان بود، اما امسال به ۲۸ هزار تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تولید دانه‌های روغنی، نقش بسزایی در صرفه‌جویی ارزی، تسریع روند توسعه اقتصادی، امنیت و استقلال غذایی کشور ایفا می‌کند، گفت: درحال تلاش و رایزنی برای افزایش بیشتر قیمت خرید تضمینی پنبه هستیم و قیمت پیشنهادی کارشناسان جهاد کشاورزی گلستان به دولت برای  قیمت تضمینی خرید پنبه  ۳۵ هزار تومان است.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان قیمت خرید تضمینی سویا را ۳۳ هزار تومان و آفتابگردان را ۲۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی امسال نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری اشته است.

موسی خانی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به بارش‌های خوب بهاره در استان گلستان مزارع از سطح سبز خوبی برخوردار است، گفت: هم اکنون حدود ۱۵ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت پنبه، بیش از ۱۱ هزار هکتار زیر کشت سویا، حدود ۷ هزار هکتار زیر کشت آفتابگردان و تقریباً یک هزار هکتار زیر کشت کنجد قرار دارد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان اضافه کرد: با توجه‌به اینکه کشور با بحران کم‌آبی در اکثر مناطق روبروست، کشت محصولاتی با نیاز آبی حداقلی یک اصل و ضرورت محسوب می‌شود که کشت دانه‌های روغنی یکی از محصولات استراتژیک است که توسعه آن می‌تواند بی‌نیازی کشور از واردات روغن را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایسنا، با وجود حصول دستاوردهای بسیار در عرصه‌های اقتصادی و زراعی و نقش مهمی که دانه‌های روغنی در تغذیه انسان داشته و کنجاله آن نیز نیاز دام‌ها را مرتفع می‌کند، کشت دانه‌های روغنی به میزان مطلوب و مکفی در کشور صورت نمی گیرد و همچنان شدت و میزان واردات برای تأمین نیاز داخلی بالا بوده و ارز قابل توجهی صرف خرید این محصول می‌شود.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha