• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402042717309
  • خبرنگار : 50614

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی مطرح کرد

کاهش تصادفات در مشهد/ نکات ایمنی هنگام رانندگی در گرد و غبار

کاهش تصادفات در مشهد/ نکات ایمنی هنگام رانندگی در گرد و غبار

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی از  کاهش تصادفات در مشهد به دلیل پدیده گرد و غبار خبر داد.

سرهنگ علیرضا رحیمی در خصوص میزان تصادفات در مشهد با توجه به پدیده گرد و غبار عنوان کرد: با استعلامی که از مرکز پیام ابلاغ تصادفات راهور مشهد مقدس گرفتیم و با توجه به پدیده غبار و گرد و خاکی که به وجود آمده است، به همان نسبت که دید رانندگان کاهش پیدا کرده است، سرعت‌ها پایین‌تر آمده و امروز نسبت به روزهای دیگر کاهش تصادفات شهری را شاهد هستیم. در حال حاضر و به صورت لحظه‌ای در کل پهنه شهر مشهد فقط هشت تصادف خسارتی رخ داده است که همکاران ما در حال بازدید هستند؛ این مقدار در مقایسه با روزهای دیگر کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که سرعت چه نقش اساسی در بروز وقوع تصادفات و شدت جراحات و خسارات دارد. وقتی سرعت کاهش پیدا کند تمرکز و تملک راننده به رانندگی بیشتر شده و باعث می‌شود بتواند خودروی خود را در زمان مناسب کنترل کند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی در رابطه با تمهیدات پلیس راهور در مواجهه با شرایط گرد و غبار گفت: وقتی اوضاع به این صورت می‌شود، ما نیروهایمان را از حالت استقرار خارج می‌کنیم و به صورت گشت‌زنی با چراغ گردان و فلاشر روشن فعالیت‌هایمان را ادامه می‌دهیم تا خودروها متوجه حضور پلیس باشند.

رحیمی در پایان ضمن تاکید بر استفاده از کمربند ایمنی در حین رانندگی، بیان کرد: در محل‌هایی که غبار بیشتری وجود دارد و عمق دید کمتر است، حتما از فلاشر و چراغ‌های مه‌شکن خودروی خود استفاده کنند، علاوه بر آن حتما در سرعت مطمئنه و قابل کنترل رانندگی کنند. اگر چنانچه کسی به مرحله‌ای رسید که از نظر دید دچار مشکل شد حتما در یک منطقه ایمن و در منتهی الیه سمت راست معبر توقف کند تا اوضاع به حالت عادی‌تر برسد.

وی افزود: همچنین توصیه می‌کنیم راکبان موتور سیکلت در این هوا تردد نداشته باشند؛ چرا که ممکن است دیده نشوند و موجب تصادف و برخورد با وسایل نقلیه دیگر شوند. عابرین پیاده نیز هنگام عبور عرضی از معابر حتما از پل‌های روگذر استفاده کنند و در صورت عبور از خط عابر پیاده حتما با چراغ سبز عابر پیاده عبور کنند. عابرین پیاده در نظر داشته  باشند که ممکن است به علت کاهش عمق دید رانندگان مسافت توقف نیز کاهش پیدا کند و موجب برخورد و تصادف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha