• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1402042717510
  • منبع : قوه قضاییه

نشست هم اندیشی معاون اول قوه قضاییه و رئیس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد

نشست هم اندیشی معاون اول قوه قضاییه و رئیس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد

صبح امروز نشست هم اندیشی معاون اول قوه قضاییه با رئیس سازمان بازرسی کل کشور و تعدادی از معاونان او برگزار شد.

 به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام مصدق معاون اول قوه قضاییه در ابتدای این نشست بیان کرد: در راستای نظارت عالیه معاونت اول بر معاونت‏ها و سازمان های تابعه علاوه بر جلسات هفتگی شورای معاونان قوه قضائیه، بنا داریم نشست ها و جلسات منظم با روسأی مراکز و سازمان های تابعه داشته باشیم.
 
معاون اول قوه قضاییه گفت: در راستای تشکیل جلسه ویژه با سازمان های تابعه، در اولین جلسه از رییس و معاونان سازمان بازرسی کل کشور دعوت کردیم تا اقدامات انجام شده در راستای سندتحول و سایر اقدامات ابتکاری خود را مطرح کنند.
 
در ادامه جلسه، ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات صورت گرفته در این سازمان پرداخت.
 
وی در سخنان خود به ۴ هدفی که سازمان بازرسی کل کشور در دوره تحول و تعالی در دستورکار قرارداده اشاره کرد و گفت: پیشگیری از جرایم و سوءجریانها، نظارت الکترونیک هوشمند، برخورد قاطع با مفاسد و حمایت از کارگزاران سختکوش و پرتلاش اهم این موارد بوده است.
 
خدائیان در ادامه به بیان گزارش تحلیلی و آماری از بازرسی های دوره ای، بازرسی های فوق العاده و بازرسی های ویژه پرداخت و افزود هم در زمینه بازرسی و هم در زمینه هشدار و اخطار به دستگاه ها و همچنین تعامل و هم اندیشی با دستگاه های اجرایی، فعالیت سازمان بازرسی مثبت و روبه رشد بوده است.
 
در پایان این نشست، حجت الاسلام والمسلمین مصدق با تشکر از گزارشی که رییس کل سازمان بازرسی در جلسه ارائه و مطرح کرد، گفت: وقتی عملکرد سازمان بازرسی کل کشور در سالهای اخیر را با سالهای گذشته مقایسه می‏‌کنیم متوجه پیشرفت جهشی این سازمان می‌شویم.
 
وی افزود: راه اندازی سامانه‌های الکترونیکی و استفاده از آنها جهت پیشبرد امور در سازمان بازرسی کل کشور اقدام شایسته‌ای است که صورت گرفته است. 

وی گفت: با توجه به عملکرد و تکالیفی که هرساله به قوه قضاییه اضافه می شود، باید بودجه لازم هم برای امور جدید دیده شود، در این خصوص مشکل جدی داریم و جلسات متعددی با دولت داریم که انتظار داریم این مسایل دیده شود.

در این نشست، هادی معاون راهبردی و مدیریت منابع و سعید شهیادی مدیرکل برنامه ریزی و بودجه و بهادر، مدیرکل حوزه ریاست سازمان بازرسی نیز حضور داشتند.
 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha