• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402042818018
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار تیران و کرون:

روستانشینان مطالبه داشتن امکانات فرهنگی و ورزشی دارند

روستانشینان مطالبه داشتن امکانات فرهنگی و ورزشی دارند

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون با اشاره به عدالت در توزیع منابع گفت: روستانشینان همانند مردم دیگر مناطق داشتن امکانات فرهنگی و ورزشی را مطالبه می‌کنند و برای جلوگیری از مهاجرت باید امکانات در این بخش نیز گسترش یابد.

علی محمدی کیا، عصر(سه‌شنبه، ۲۷ تیرماه) در آیین کلنگ زنی خانه نشاط و تندرستی روستای گنهران تیران، اظهار کرد: وجود امکانات زیرساختی و ارائه خدمات در بخش روستایی به نشاط و امیدواری مردم کمک کرده و هزینه‌های آنان برای بهره‌گیری از خدمات فرهنگی و ورزشی را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه ساکنان روستاها برای آموزش و کسب مهارت باید به مرکز شهرستان سفر کنند، تصریح کرد: راه‌اندازی مراکز فرهنگی و ورزشی مانع از این سفرها شده و همچنین در پیشگیری از بیماری‌ها و ‌آسیب‌های اجتماعی نقش دارد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی خانه‌های ورزشی، سالن و زمین چمن در روستاهای تیران و کرون در حال انجام است که این اقدام مشترک توسط اداره ورزش و جوانان و دهیاری‌ها صورت می‌گیرد.

محمدی کیا درباره احداث خانه نشاط و تندرستی روستای گنهران گفت: برای احداث این مرکز علاوه بر مشارکت دهیاری و اداره ورزش و جوانان، ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان نیز همکاری می‌کند.

همچنین سرپرست اداره ورزش و جوانان تیران و کرون از احداث بیش از ۳۰ خانه ورزش روستایی در این شهرستان خبر داد و گفت: راه‌اندازی سالن، زمین چمن و خانه‌های ورزش روستایی به‌عنوان زیرساخت اساسی در توسعه ورزش در حال انجام است.

جواد بهارلویی ادامه داد: مربیان ورزشی نیز برای ارائه آموزش و خدمات حرفه‌ای ورزشی در روستاها حاضر شده و خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی یادآور شد: برای احداث خانه نشاط و تندرستی روستای گنهران ۱۰ میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده که با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و دهیاری تأمین خواهد شد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان تیران و کرون تمهیدات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را راهبرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان بیان کرد و افزود: آموزش، مهارت افزایی و ایجاد نشاط و امیدواری با استفاده از ورزش و بازی در کاهش ناهنجاری‌ها نقش داشته و مانع از انحراف و اعتیاد به مواد مخدر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه زیرساخت‌های ورزشی در شهرها و روستاها و برگزاری رویدادهای فرهنگی و ورزشی این امکان فراهم می‌شود تا نشاط مردم افزایش یافته و از طرفی ناهنجاری‌ها نیز در گروه سنی جوانان و نوجوانان کاهش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha