• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402042818483
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

یک هنرمند خوشنویس کهگیلویه و بویراحمدی درگذشت

یک هنرمند خوشنویس کهگیلویه و بویراحمدی درگذشت

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد «فریبرز رضایی»، خوشنویس، موسس انجمن خوشنویسان شهرستان گچساران روز سه شنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲در سن ۶۷ سالگی از دنیا رفت.

«اورنگ نارکی» - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران - با اعلام این خبر به خبرنگار ایسنا گفت: استاد فریبرز رضایی اصالتا بویراحمدی و در ۲۲ فروردین ماه ۱۳۳۶ در گچساران متولد شد. او موسس انجمن خوشنویسان شهرستان گچساران و از خوشنویسان مطرح در استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور بود که بعلت عارضه قلبی بامداد روز سه شنبه ۲۷ تیرماه در بیمارستان شهید جلیل یاسوج دار فارنی را وداع گفت.

این مرحوم اولین فرد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ریاضی از دانشسرای تهران در استان کهگیلویه و بویراحمد بود، وی از شاگردان "حمید دیرین" بود که از سال ۱۳۶۴ در زمینه خوشنویسی فعالیت داشت و شاگردان زیادی را در زمینه خوشنویسی تربیت کرد.

به گزارش ایسنا، مراسم تشییع و خاکسپاری زنده یاد فریبرز رضایی ساعت ۱۸ عصر روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲ از قبرستان گچساران به سمت آرامستان روستای آب شیرین این شهرستان برگزار می شود.

یک هنرمند خوشنویس کهگیلویه و بویراحمدی درگذشت

«امین درخشان»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد طی پیامی درگذشت «فریبرز رضایی»، موسس انجمن خوشنویسان، رئیس انجمن خوشنویسان گچساران و از خوشنویسان بنام استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور که بعلت عارضه قلبی درگذشت را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا متن پیام به شرح ذیل است:

إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

گرچه خوشنویسی در تمام فرهنگ‌ها به چشم می‌خورد اما در مشرق زمین و به‌ویژه در سرزمین‌های اسلامی و ایران در قله هنرهای بصری واقع است.

خوشنویسی اسلامی و بیش از آن خوشنویسی ایرانی تعادلی است حیرت‌انگیز میان تمامی اجزا و عناصر تشکیل دهندهٔ آن و تعادل میان مفید و مورد مصرف بودن از یک سو و پویایی و تغییر شکل یابندگی آن از سوی دیگر؛ تعادل میان قالب و محتوا که با آراستگی و ملایمت تام و تمام می تواند شکل مناسب را برای معانی مختلف فراهم آورد و خوشنویسی به معنی زیبانویسی یا نوشتن همراه با خلق زیبایی است.

بدینوسیله درگذشت استاد فریبرز رضایی هنرمند و خوشنویس برتر استانی که عمری برای اعتلای هنر تلاش کرده‌اند را به جامعه فرهنگ وهنر استان و شهرستان هنرمندپرور گچساران بویژه خانواده محترمشان تسلیت عرض می نمایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha