• شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402043119776
  • خبرنگار : 50160

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان خبر داد

تحول در فرآیند گزینش در دستگاه تعلیم و تربیت

تحول در فرآیند گزینش در دستگاه تعلیم و تربیت

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌و پرورش استان زنجان با اشاره به فرآیند گزینش معلمان، گفت: فرآیند گزینش در دستگاه تعلیم و تربیت به کلی متحول شده است.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزگاری مدارس ابتدایی و استثنایی در سال گذشته، اظهار کرد: برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دوره ابتدایی و در مدارس استثنایی آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش در سال گذشته برگزار شد که استان زنجان نیز با توجه به اعلام نیاز خود به وزارت متبوع سهمیه گزینش ۳۴۶ نفر معلم را در این آزمون داشت؛ به همین منظور حدود ۲.۵ برابر این تعداد یعنی ۸۰۰ نفر برای گزینش‌های بعد از آزمون دعوت شده‌اند.

وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در آزمون استخدامی آموزگاری دوره ابتدایی و استثنایی، گفت: در آزمون استخدامی این دوره، روش انتخاب معلمان متفاوت با سال‌های گذشته است. امسال نمره علمی داوطلب ۴۰ درصد و مصاحبه حضوری و سنجش صلاحیت‌های عمومی و حرفه‌ای ۶۰ درصد در موفقیت فرد برای پذیرش و استخدام در آموزش‌وپرورش تاثیر دارد.

این مسئول ادامه داد: در آزمون استخدامی امسال، علاوه بر منابع مربوط به معلومات مورد نیاز برای تدریس در دوره ابتدایی و تدریس برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، از منابع بصیرتی و مهارتی نیز استفاده شده است.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به تحول در روند گزینش معلمان، افزود: مصاحبه حضوری داوطلبان پذیرفته شده در آزمون، امسال به طوری کلی متحول شده و با نگاه ویژه‌ای پیگیری می‌شود. در فرآیند گزینش افراد، سعی در ایجاد عدالت حداکثری در گزینش معلمان آینده است. به همین منظور ارزیابان حرفه‌ای به‌صورت ویژه دوره‌های خاصی را گذراندند و در نهایت ارزیابانی که امتیاز کافی را در آزمون پایانی ارزیابان کسب کرده‌اند برای مصاحبه با افراد، انتخاب شده‌اند.

این مسئول افزود: برای سنجش موضوعات گفته شده فضای اتاق‌های ارزیابی و چینش صندلی‌ها و المان‌های موجود در اتاق متناسب با فضای واقعی تدریس و حضور معلم در کلاس در نظر گرفته شده‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش در پایان هدف از تحول  در فرآیند گزینش معلمان را تمرکز بر عدالت در انتخاب نیروی انسانی دانست و خاطرنشان کرد: هدف ما گزینش نیروی لایق از همه جهت برای نیل به بهره‌وری حداکثری نیروی انسانی در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha