• شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402043120064
  • خبرنگار : 50124

دو رشته جدید به رشته‌های هنرستان هنرهای زیبا چهارمحال و بختیاری اضافه شد

دو رشته جدید به رشته‌های هنرستان هنرهای زیبا چهارمحال و بختیاری اضافه شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از اضافه شدن دو رشته تحصیلی جدید به مجموع رشته‌های فعال در هنرستان هنرهای زیبای این استان خبر داد.

شهرام فرجی ۳۱ تیرماه با اعلام این خبر به رسانه‌های چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در هنرستان هنرهای زیبای استان که از سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را در شهرکرد آغاز کرده است، هم‌اکنون ۱۵ هنرجوی رشته سینما مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه افزایش رشته‌های تحصیلی و گسترش فعالیت‌های آموزشی این هنرستان از جمله اولویت‌های در نظر گرفته شده برای جذب بیشتر علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های هنری است، تصریح کرد: به همین منظور با فراهم شدن امکان پذیرش هنرجو در رشته‌های تئاتر و گرافیک در سال تحصیلی جدید، امید است زمینه مناسبی برای پرورش استعدادهای هنری در استان مهیا شود.

فرجی یادآور شد: تدریس دروس تخصصی این هنرستان را جمعی از هنرمندان استانی بر عهده ‌دارند و با همکاری آموزش‌وپرورش، نیروی آموزشی لازم برای تدریس دروس عمومی به این هنرستان معرفی می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ظرفیت پذیرش هنرجو در هر یک از رشته‌های تحصیلی هنرستان هنرهای زیبا را ۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: پذیرش هنرجو در این هنرستان آزاد است و در صورت افزایش متقاضیان و تکمیل ظرفیت، آزمون ورودی برای پذیرش هنرجو برگزار می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان پسر علاقه‌مند به تحصیل در هنرستان هنرهای زیبا می‌توانند پس از پایان دوره اول متوسطه، برای نام‌نویسی در پایه دهم، با در دست داشتن پرونده دانش‌آموزی و فرم هدایت تحصیلی به این هنرستان و یا آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ شهرستان شهرکرد مراجعه کنند.

به گفته فرجی، پایه‌گذاری و ایجاد بستر لازم برای حضور دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌های هنری در این عرصه، تربیت هنرجویان مستعد و خلاق هنری برای ترویج هنرهای ملی و بومی، آموزش صحیح و آکادمیک هنرهای مدرن منطبق با اهداف و سیاست‌های کلی کشور، میُسر کردن حق دسترسی عادلانه افراد به آموزش هنر و پرورش هنرمندان کارآمد و نخبه از اهداف راه‌اندازی هنرستان‌های هنر زیبا در کشور است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha