• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402050100610
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در سه ماهه اول امسال؛

مراجعه بیش از یک هزار نفر به مرکز درمان ناباروری کاشان

مراجعه بیش از یک هزار نفر به مرکز درمان ناباروری کاشان

ایسنا/اصفهان مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان از مراجعه بیش از یک هزار نفر به مرکز درمان ناباروری این بیمارستان در سه ماهه اول امسال خبر داد.

سید مهدی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متخصصان بر این باور هستند که افزایش سن بارداری، ازدواج دیرهنگام، فاصله طولانی بین ازدواج و بچه‌دار شدن یا فاصله بیش از حد بین فرزند اول و دوم می‌تواند منجر به کاهش توانایی باروری زوج‌ها شود. 

وی افزود: عدم موفقیت برای بارداری پس از یک سال تلاش، ناباروری تلقی می‌شود که این رقم برای خانم‌های بالای ۳۵ سال پس از شش ماه است. ناباروری در خانم‌های بدون سابقه بارداری، ناباروری اولیه و در خانم‌های با سابقه حداقل یک‌بار بارداری برای بارداری‌های دوم و پس از آن را ناباروری ثانویه می‌گویند.

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان، تأکید کرد: مشاوره و ارزیابی زوجین نابارور، تحریک تخمک‌گذاری با دارو، تلقیح داخل رحمی اسپرم(IUI)، لقاح خارج رحمی که در محیط آزمایشگاه انجام می‌شود (IVF)، ذوب جنین، تزریق اسپرم به داخل تخمک یا روش درمانی میکرواینجکشن از جمله خدمات مرکز ناباروری بیمارستان شهید بهشتی کاشان است.

موسوی گفت: روش‌های فریز جنین، انتقال جنین به داخل رحم، فریز اسپرم، لاپاراسکوپی، هیستروسکوپی، تخلیه کیست با هدایت سونوگرافی واژینال(بدون جراحی باز)، درمان حاملگی خارج رحمی با تزریق دارو به ساک حاملگی با هدایت سونوگرافی واژینال(بدون جراحی باز) نیز در مرکز ناباروری بیمارستان شهید بهشتی کاشان انجام می‌شود.

وی افزود: خدمات در این مرکز توسط فلوشیپ‌های نازایی(فوق تخصص) ارائه می‌شود و سال گذشته بیش از هفت هزار نفر از شهروندان از خدمات این مرکز استفاده کردند که تنها مرکز تخصصی ناباروری در منطقه شمال استان اصفهان است.

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، اظهار کرد: پاسخ بیماران به درمان با توجه به وضعیت جسمانی و شرایط طرفین متفاوت است و برخی بیماران تنها با یک‌بار مراجعه به درمان پاسخ می‌دهند و در برخی زمان طولانی‌تر و در تعداد محدودی ارجاع به مراکز دیگر به علت مشکلات پیچیده‌تر انجام می‌شود. 

موسوی گفت: بر اساس مصوبات قانونی مبنی بر جوانی و بالندگی جمعیت، تعهدات ناباروری از آذرماه سال ۱۴۰۰ جزو تعهد بیمه پایه قرار گرفته است و  به منظور ارائه تسهیلات مالی به زوجین دارای مشکلات ناباروری خدمات درمان نازایی تحت پوشش بیمه‌های تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و بیمه سلامت قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha