• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402050100747
  • خبرنگار : 50310

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور:

مسئله پادگان ۰۷ در صورت مطالبه در سطح ملی پیگیری می‌شود

مسئله پادگان ۰۷ در صورت مطالبه در سطح ملی پیگیری می‌شود

ایسنا/لرستان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: لازم است در رابطه با پادگان ۰۷ به یک جمع بندی برسید که چه نباشد و چه باشد و هرآنچه از دست ما برمی‌آید به ما بگویید. 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه یکم مردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان که در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: روحیه مردانگی از دوره قبل از اسلام در این سرزمین بوده و بعد از اسلام تقویت شده است.

وی ادامه داد: لرستان یک منطقه تمدنی است چون قدیمی‌ترین لایه های تمدنی در این منطقه بوده است.

خسروپناه بیان کرد: باید بپذیریم شورای فرهنگ عمومی یک قرارگاه است نه یک شورای جلسه‌ای که گزارش بدهیم که چه کردیم، باید بدانیم چه ضرورتی برای شورای فرهنگ عمومی داریم، باید احساس شود که بودن شورای فرهنگ عمومی ضرورت دارد که برای این امر باید به یک قرارگاه تبدیل شود مانند شورای تأمین و برنامه‌ریزی انجام و دستگاه‌ها با آن جلو بروند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: قرارگاه باید تنظیم گری کرده و دستگاه‌ها بپذیرند، دستور و بودجه را از تهران تعیین می‌کنند ولی شما باید به آن‌ها بگویید ما در قرارگاه فرهنگی به ضرورت این مسئله رسیدیم و شما باید به آن‌ها خط و ضرورت بدهید.

وی افزود: مسئله حجاب و عفاف یک بحث عرفی است و برخی برای آبروی خودشان دست به این کارها نمی‌زنند و مردم آن یک فرهنگ عرفی خاص خود را دارند.

خسروپناه اضافه کرد: دستگاه‌ها قرارگاه شورای فرهنگی عمومی را به رسمیت بشناسند، لازم نیست بودجه به شورا داده شود خود دستگاه با نقشه راهی که قرارگاه تعیین می‌کند بودجه خود را هزینه می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ادامه داد: سند کلان این قرارگاه نقشه فرهنگی کشور است و به آسیب‌های اجتماعی، خانواده و ... نیز پرداخته که قرارگاه فرهنگی اجتماعی است.

وی تصریح کرد: برای عملیاتی کردن سند باید پروژه تعریف کنیم، سه بودجه برای این برنامه‌ها در نظر گرفته می‌شود، یک بودجه در اختیار استاندار است، یک بودجه در اختیار دستگاه‌هاست و یک بودجه دیگر نیز از رئیس جمهور قول بودجه گرفتیم که در صورت تخصیص مبلغی به استان‌ها تخصیص داده می‌شود.

خسروپناه افزود: جنگ فرهنگی شوخی نیست و فرزندان ما در تهدید جنگ هستند، کار قرارگاهی لازم است که انجام شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تصریح کرد: شنیدن صحبت‌های جوانان خیلی مهم است، برخی از افراد باید در حوزه فرهنگ عمومی دوره ببینند که بتوانند حرف‌های جوانان، دختران و پسران را بشنوند.

وی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی سند امنیت غذایی را تدوین کرده است، اگر این اختیار را داشتم می‌گفتم لرستان کانون گیاهان دارویی شود که در صورت اجرا یک جوان بیکار نخواهیم داشت و درآمد آن بیشتر از فروش نفت خواهد بود.

خسروپناه تصریح کرد: لازم است در رابطه با پادگان ۰۷ به یک جمع بندی برسید که چه نباشد و چه باشد و هرآنچه از دست ما برمی‌آید به ما بگویید. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه سیاست ما این است که از ظرفیت جبهه‌های مردمی استفاده شود، افزود: لازم است در این راستا هیئت‌های اندیشه‌ورز علم و فناوری و فرهنگی اجتماعی تشکیل شوند که در این راستا از دانشگاه‌ها و هیئت فرهنگی اجتماعی از دل جبهه فرهنگی شکل بگیرد و با ستاد فرهنگی اجتماعی ارتباط بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha