• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402050100750
  • خبرنگار : 50177

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

با کمبود پزشک متخصص و عمومی در لرستان مواجه هستیم

با کمبود پزشک متخصص و عمومی در لرستان مواجه هستیم

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با کمبود پزشک متخصص و عمومی در استان مواجه هستیم.

دکتر بهرام دلفان امروز یکم مرداد ماه در نشست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با دانشگاهیان لرستان که در محل سالن جلسات شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزارشد، اظهار کرد: در دهه ۶۰ حضور پزشکان هندی و پاکستانی در شهر خرم آباد زیاد بود و این درحالیست که امروز به مرحله‌ای رسیدیم که ۷۰۰۰ جراحی قلب باز در این شهر انجام می‌شود.

 وی گفت: آنچه نگران کننده است موضوع پیگیری جایگزین جراح و کاهش رغبت برای ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی تخصصی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در استان با کمبود رشته بیهوشی مواجه‌ایم و به عنوان نمونه در شهرستان پلدختر متخصص رشته بیهوشی نداریم، تصریح کرد: واقعاً مهاجرت پزشکان و پرستاران در همین شهر خرم‌آباد وجود دارد که باید برای آن فکر اساسی کرد.

دلفان یادآور شد: در روستاهای لرستان با کمبود پزشک عمومی مواجه‌ایم، مشکل ما در ماندگاری پزشکان است و متاسفانه رغبت برای ماندن و ماندگار شدن پزشکان در استان کم شده و می‌طلبد حقوق پزشکان در مناطق محروم افزایش و مالیات آنها کاهش پیدا کند.

وی گفت: هم‌اکنون بدهی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۱۲۰۰ میلیارد تومان در بخش دارو و دستمزد است و این در حالیست که جوانی جمعیت را بر عهده ما گذاشتند؛ بودجه آن را ندادند و مجبور هستیم از منابع مالی دانشگاه برای آن هزینه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ضرورت دارد در کنار تعریف برنامه‌ها بودجه‌ها نیز لحاظ شوند، افزود: اعتبارات دانشگاه‌ها باید تامین شود چرا که درآمدها با تعرفه‌ها همخوانی ندارد و دولت باید کمک کند تعرفه‌ها بهداشتی درمانی واقعی‌تر شوند.

دلفان در ادامه سربازی و کنکور را دو عامل سرگردانی جوانان برشمرد و تصریح کرد: باید فکری به حال این موضوع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha