• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402050200981
  • منبع : نمایندگی قزوین

فرمانده سپاه قزوین مطرح کرد

عزم بسیج سازندگی برای تأمین آب و راهسازی در قزوین

عزم بسیج سازندگی برای تأمین آب و راهسازی در قزوین

ایسنا/قزوین فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: بسیج سازندگی محور کار خود را در استان قزوین اجرای طرح‌های مختلف در حوزه‌های راه و آب شرب و کشاورزی قرار داده است.

سردار رستمعلی آتانی روز دوشنبه ۲ مردادماه در مراسم انعقاد قراردادهای قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) که در محل فرماندهی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در قالب تفاهم‌نامه با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام‌حسن(ع) ۳۵۵ استخر معیشتی ذخیره آب در روستاهای استان قزوین احداث می‌شود.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی اجرای ۱۷۹ طرح عمرانی در مناطق محروم روستایی را شروع کرده که ساخت پنج مجتمع آب‌رسانی و اجرای طرح انتقال آب به ۱۴۷ روستا از جمله این طرح‌هاست. 

آتانی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام‌حسن(ع) افزود: اجرای این تفاهم‌نامه در استان قزوین به عهده گروه‌های جهادی بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی است که بخش مهمی از انعقاد تفاهم‌نامه به ساخت و بازسازی ۱۵۰۰ کیلومتر راه روستایی اختصاص دارد که آسفالت ۷۰۰ کیلومتر جاده روستایی و احداث ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی دیگر مهمترین بخش این تفاهم‌نامه است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با اشاره به بحران خشکسالی و تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی، تصریح کرد: با توجه به اینکه بحران آب جزو مسائل اساسی استان قزوین محسوب می‌شود، به همین خاطر بسیج سازندگی محور کار خود را در این استان اجرای طرح‌های آب‌رسانی در حوزه شرب و کشاورزی قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های بسیج سازندگی در سراسر استان در حال اجراست که جزو خدمات بی‌منت سپاه برای مردم و ولی نعمتان انقلاب است. 

وی زمان در نظر گرفته‌ شده برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی را سه سال عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه تعهدات بسیج سازندگی برای اجرای این طرح‌های آب‌رسانی از ۱۲۰ به ۱۴۶ روستا افزایش یافته، بنابراین پروژه‌های زمین‌مانده زیادی در مجموعه بسیج سازندگی وجود دارد که باید با نهایت سرعت آن‌ها را پیش ببریم.

وی یادآور شد: برای ۳۵۵ روستا نیز احداث استخر معیشتی پیش‌بینی شده که این امر در راستای ساخت سد جهت پیشگیری از هدر آب و نیز ذخیره آب روستا است.

سپاه به گفتمان کار و اقدام جهادی معنای جدیدی بخشیده است

در این جلسه عباس کاظمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین نیز گفت: آنچه امروز در ادامه اقدامات جهادی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین رقم می‌خورد این نوید را می‌دهد که کارهای زمین مانده رو به پایان است.

وی عنوان کرد: با ورود سپاه در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در استان و سطح کشور گفتمان کار و اقدام جهادی معنای جدیدی به خود گرفته است.

این مسئول عنوان کرد: ۲ خواسته و مطالبه عموم مردم استان و کشور در حوزه راه روستایی و آب شرب است. حجم مشکلات بر زمین مانده در این ۲ حوزه در کوتاه مدت از عهده دستگاه‌های اجرایی استان خارج است و نیاز به حجم سنگین عملیات عمرانی است تا مردم حلاوت خدمت صادقانه و رفاه نسبی را بچشند.

وی اظهار کرد: حوزه راه در سطح استان قزوین به ویژه راه روستایی در رتبه‌بندی ملی جزو استان‌های انتهای جدول بود اما با طرح بهسازی و آسفالت ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی می‌توان رتبه‌بندی استان را در جدول ملی ارتقاء داد و این اقدامات اثر قابل توجهی در اقتصاد روستایی خواهد داشت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha