• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402050301801
  • منبع : نمایندگی اردبیل

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل:

پذیرش دام‌های قربانی و نذری در کشتارگاه‌های دام استان در ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی

پذیرش دام‌های قربانی و نذری در کشتارگاه‌های دام استان در ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی

ایسنا/اردبیل سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل از آماده باش این اداره کل در ایام سوگواری محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی در استان خبر داد و افزود: کشتارگاه‌های دام استان نیز در این ایام فعال بوده و آماده پذیرش دام‌های نذری و قربانی عزاداران می باشد.

مهدی فیضی سوم مرداد در جمع خبرنگاران گفت همزمان با ایام سوگواری محرم و با توجه به افزایش ذبح دام های نذری در جلو و مسیر دستجات عزاداری، مساجد، حسینیه ها و تکایا طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی  با ساماندهی  ۲۹  اکیپ ثابت و سیار متشکل از ۱۷ دامپزشک ۲۴ بازرس بهداشتی گوشت و ۸ روحانی ناظر ذبح شرعی  همزمان با سراسر کشور در تمامی شهرستانهای استان اردبیل اجرا می شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اظهار کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اکیپ های نظارت بهداشتی و شرعی بصورت سیار در سطح شهر حضور داشته و اقدام به بازرسی بهداشتی لاشه های دامهای قربانی و نذری می نمایند تا شهروندان عزادار از سلامت گوشت و لاشه دام قربانی اطمینان حاصل کنند.

این مقام مسئول دامپزشکی استان خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و مشاهده چندین کانون بیماری در مناطق مختلف استان توصیه  همیشگی ما به شهروندان ذبح دام قربانی در کشتارگاه و تحت سیستم نظارت بهداشتی دامپزشکی است تا با اینکار سلامت مصرف کنندگان تضمین شده و شیوع این بیماری را به حداقل برسانیم.

فیضی با تاکید بر اینکه دامپزشکی استان مصمم است با تشدید نظارت های بهداشتی فراورده های خام دامی سالم، بهداشتی و مطمئن در دسترس شهروندان و عزاداران قرار گیرد و از شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام در جامعه پیشگیری شده و فراورده های خام دامی سالم و بهداشتی و مطمئن در دسترس شهروندان قرار گیرد افزود: هدف دامپزشکی تامین امنیت غذایی و ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان با یادآوری اینکه نظارت های بهداشتی دامپزشکی بر کشتارگاه‌ها، مراکز تولید، توزیع و استحصال فراورده های خام دامی به صورت مستمر در طول سال انجام می گیرد خاطر نشان کرد: در ایام خاصی نظیر عید نوروز، ماه مبارک رمضان، عید قربان و ایام سوگواری محرم که میزان مصرف فراورده های خام دامی افزایش می یابد، این نظارتها تشدید می شود، به طوریکه در چهارماهه اول سالجاری ۱۲ هزار و ۸۰۵ مورد بازدید از این مراکز انجام شده و بیش از ۴۰ هزار کیلوگرم فراورده های خام دامی آلوده، غیر بهداشتی و تاریخ منقضی کشف و امحاء شده است.

فیضی گفت: در این مدت همچنین ۶۲ متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند که منجر به پلمب ۹ مرکز عرضه فراورده های خام دامی از مجموع ۳۰۰۰ واحد تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی شده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان از شهروندان خواست حتما با شماره ۳۳۳۹۴۸۰۰ و سامانه ارتباط تلفنی ۱۵۱۲ با ما در ارتباط بوده و موارد مشکوک را گزارش کنند.

پذیرش دام‌های قربانی و نذری در کشتارگاه‌های دام استان در ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha