• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402050302230
  • خبرنگار : 50225

رئیس شورای شهر اهواز عنوان کرد

افزوده شدن "واحدهای خدماتی" به آیین‌نامه آلایندگی محیط زیست

افزوده شدن "واحدهای خدماتی" به آیین‌نامه آلایندگی محیط زیست
عکس تزئینی است.

ایسنا/خوزستان رئیس شورای شهر اهواز گفت: آیین‌نامه جدید ابلاغ‌شده شرایطی ایجاد کرد که علاوه بر واحدهای صنعتی و تولیدی، واحدهای خدماتی نیز به مساله آلایندگی افزوده شدند؛ هر چند اولویت این است که این آلایندگی‌ها برطرف شوند.

سیاوش محمودی در نشست اعضای شورا و شهردار اهواز با مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با تاکید بر لزوم هم‌افزایی اظهار کرد: اقدامات در حوزه‌های مختلف برای این است که شهروندان در فضای سالم و به دور از آلودگی زندگی کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: محیط زیست مساله یک سازمان نیست. در سال‌های اخیر نگاه شهرداری‌ها به موضوع محیط زیست تغییر کرده و محیط زیست را به عنوان مساله اصلی و اولویت نگاه می‌کنند. همه مجموعه‌های خدمات‌رسان باید در راه داشتن محیط زیست عاری از آلودگی تلاش کنند.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: بسیاری اوقات اهواز به عنوان یکی از شهرهای آلوده و آلوده‌ترین شهر کشور معرفی شده است؛ در این شرایط همه باید در راستای ایجاد محیط زیست سالم تلاش کنند و همه دستگاه‌ها به مسئولیت‌های خود عمل کنند.

محمودی بیان کرد: کمربند سبز اهواز ریه تنفسی اهواز است و می‌تواند به شهر حیات بدهد. ایجاد کمربند سبز اهواز باید مطالبه جدی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان باشد. بیش از یک دهه از تشکیل کارگروهی در این زمینه گذشته است و تاکنون به جز شهرداری، دستگاه‌ها و شرکت‌های دیگر پای کار نیامده‌اند. ایجاد کمربند سبز اهواز باید توسط همه دستگاه‌ها به جد پیگیری شود و سریعا کارگروهی در این زمینه تشکیل و دبیر این کارگروه مشخص شود تا اقدامات پیگیری شود.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: آیین‌نامه جدید ابلاغ‌شده شرایطی ایجاد کرد که علاوه بر واحدهای صنعتی و تولیدی، واحدهای خدماتی نیز به مساله آلایندگی افزوده شدند؛ هر چند اولویت این است که این آلایندگی‌ها برطرف شوند.

محمودی با اشاره به تلاش شهرداری اهواز برای استفاده از حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی به منظور کاهش آلودگی‌ها افزود: اهواز باید یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۳۰۰ اتوبوس داشته باشد اما اکنون تنها حدود ۱۳۰ دستگاه اتوبوس فعال دارد و برای حل این مساله به منابع نیاز داریم و باید اعتبارات از محل عوارض آلایندگی تامین شوند. برای تامین بیشتر اتوبوس، اجرای پروژه مترو و هزینه‌هایی از این قبیل باید از عوارض آلایندگی استفاده شود بنابراین صنایع آلاینده، منتظر اجراییه کشیدن روی حساب‌هایشان و استفاده از قوه قهریه نباشند.

وی عنوان کرد: در صورت امکان با دستگاه‌ها و شرکت‌های دارای مطالبات، جلسه مشترکی با شهرداری، محیط زیست و امور مالیاتی برگزار و مسائل شهر مطرح شود تا آن مدیران هم همراه شوند.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: در صورت امکان باید تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان در راستای حوزه‌های مختلف منعقد و کارها پیگیری شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha