• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402050402915
  • خبرنگار : 50038

هشدار دامپزشکی ملایر؛

ذبح و کشتار دام باید در کشتارگاه‌ها انجام شود

ذبح و کشتار دام باید در کشتارگاه‌ها انجام شود

ایسنا/همدان سرپرست اداره دامپزشکی ملایر گفت: با توجه به وجود بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که به طور مستقیم با ذبح و کشتار دام و گوشت‌های استحصالی ارتباط دارد، توصیه به عزاداران حسینی کشتار دام در کشتارگاه های دام و طی کردن روندهای بازرسی بهداشتی و شرعی و اطمینان از سلامت گوشت دام ها است.

مهدی ظفری‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در راستای تأمین بهداشت و سلامت عمومی جامعه و وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی کشور در زمینه نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اداره دامپزشکی شهرستان ملایر هرساله و بر اساس روال ثابت اقدام به برقراری کشیک  و تشکیل اکیپ های ثابت و سیار در رابطه با نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی  عزاداران حسینی می کند.

وی درباره بازدیدهای سیار دامپزشکی و اقدامات این اداره در بحث تاسوعا و عاشورا و نظارت بر پخت غذا و ذبح گوسفندان، افزود: بر همین اساس یک اکیپ ثابت در اداره دامپزشکی مستقر و اقدام به پاسخگویی تلفنی و نظارت بر گوشت های قربانی مراجعه کننده به محل اداره دامپزشکی می کند.

ظفری‌پور ادامه داد: همچنین دو اکیپ سیار متشکل از دامپزشکان، کارشناسان بازرسی گوشت و روحانی ناظر ذبح شرعی در خودروهای نشانه گذاری شده اقدام به گشت زنی در سطح شهر کرده و با مراجعه به خیابان ها، کوچه ها، منازل شخصی، دسته جات و هیأت مذهبی، آشپزخانه ها و مراکز طبخ غذا، اقدامات نظارتی بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی را انجام می دهند.

این مقام مسئول اظهار کرد: همچنین کشتارگاه دام شهرستان ملایر با کلیه اکیپ های نظارتی خود هر ساله در این ایام با هماهنگی های صورت گرفته، آماده خدمت رسانی و نظارت بر دام های قربانی است. 

وی در ادامه یادآورشد: با توجه به وجود بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که به طور مستقیم با ذبح و کشتار دام و گوشت های استحصالی ارتباط دارد، توصیه دامپزشکی به مردم و عزاداران حسینی کشتار دام در کشتارگاه های دام و طی کردن روندهای بازرسی بهداشتی و شرعی و اطمینان از سلامت گوشت دام ها است.

ظفری‌پور با بیان اینکه سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در زمینه موارد مرتبط با دامپزشکی است، گفت: همچنین شماره ۳۳۳۴۶۶۶۴ اداره دامپزشکی ملایر در ساعات اداری آمادگی پاسخگویی و ارائه خدمات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha