• پنجشنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402050503224
  • خبرنگار : 50308

عاشورای ۲۰۲۳ در بنگلادش چگونه برگزار می‌شود؟

عاشورای ۲۰۲۳ در بنگلادش چگونه برگزار می‌شود؟

ایسنا/خراسان رضوی آغاز سال نوی اسلامی در اولین روز ماه محرم است. در روز دهم محرم، مسلمانان شیعه در روز عاشورا یا روزی که یزید اول، دومین خلیفه اموی، امام حسین علیه‌السلام و یارانش را در ۱۴ قرن پیش در نبرد کربلا به شهادت رساند، عزاداری می‌کنند.

به نقل از نیوز، عاشورا یک تعطیلی مذهبی مهم در بسیاری از ملل مسلمان محسوب می‌شود و عزاداری محرم مجموعه‌ای از مراسم مذهبی است که بیشتر توسط مسلمانان شیعه ازجمله مسلمانان بنگلادش انجام می‌شود.

تاریخ عاشورا ۲۰۲۳ در بنگلادش

عاشورای ۲۰۲۳ در بنگلادش در روز شنبه ۲۹ جولای برگزار می‌شود. تاریخ عاشورا در تقویم میلادی می‌تواند هر سال متفاوت باشد و به‌طور معمول سالیانه ۱۱ روز زودتر تغییر می‌کند.

به‌خاطر داشته باشید که تاریخ دقیق ممکن است به رؤیت ماه بستگی داشته باشد و ممکن است بر اساس رؤیت‌های محلی ماه یا اعلامیه‌های رسمی در بنگلادش کمی متفاوت باشد.

عاشورای ۲۰۲۳ در بنگلادش چگونه برگزار می‌شود؟

تعطیلات رسمی عاشورای ۲۰۳۳ در بنگلادش

عاشورا به‌عنوان تعطیلات عمومی برای عموم مردم بنگلادش است به این معنی که در روز عاشورا، ادارات، دانشکده‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و چندین موسسه دانشگاهی تعطیل هستند. این روز برای مردم سراسر این کشور مهم و گرامی است.

عاشورای ۲۰۲۳ در بنگلادش چگونه برگزار می‌شود؟

مراسم عاشورا در بنگلادش چگونه برگزار می‌شود؟

عاشورا به‌طور گسترده در بسیاری از ملل مسلمان به‌عنوان یک تعطیلی مذهبی مهم شناخته شده است و برای مسلمانان شیعه که عزاداری ماه محرم را برگزار می‌کنند، اهمیت ویژه‌ای دارد. در بنگلادش، عاشورا به‌طور رسمی برگزار می‌شود و مسلمانان شیعه این روز را از طریق آیین‌های مختلف ازجمله راهپیمایی، مراسم عزاداری و سینه زدن به‌عنوان راهی برای ابراز اندوه خود برای شهادت امام حسین علیه‌السلام گرامی می‌دارند.

در میان جوامع شیعه در بنگلادش، عاشورا با راهپیمایی‌هایی که در شهرها و شهرستان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود، مشخص شده است. این دسته‌ها شامل عزادارانی است که لباس سیاه پوشیده‌اند، بنرهایی با خود حمل می‌کنند و برای رحلت جانسوز امام حسین علیه‌السلام مرثیه‌سرایی می‌کنند. برخی از مسلمانان شیعه نیز در زنجیرزنی شرکت می‌کنند که به‌عنوان نمایش نمادین اندوهشان است.

علاوه بر راهپیمایی‌ها، مسلمانان شیعه در بنگلادش مجالس مذهبی برگزار می‌کنند که در آن زندگی و شهادت امام حسین علیه‌السلام با سخنرانی و شعر بیان می‌شود. این مجالس اغلب در مساجد یا مراکز اجتماعی برگزار می‌شود و ممکن است با وعده‌های غذایی جمعی پایان یابد که در آن مردم گرد هم می‌آیند تا غذایشان را به اشتراک بگذارند و حس اتحاد و همبستگی را تقویت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha