• شنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402050703837
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای اردبیل عنوان کرد:

مراکز گردشگرپذیر استان اردبیل آموزش کارکنان خود را جدی بگیرند

مراکز گردشگرپذیر استان اردبیل آموزش کارکنان خود را جدی بگیرند

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل ضمن گلایه از اینکه مراکز گردشگرپذیر استان، آموزش کارکنان خود را جدی نمی گیرند، اظهار کرد: در مراکز تفریحی و توریستی نحوه پذیرش و پذیرایی باید آموزش داده شود.

رحیم یونسی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه از رئیس جامعه مراکز اقامتی استان اردبیل درخواست داریم که آموزش عوامل هتل داری، مهمان پذیری و رستوران را جدی بگیرند، تصریح کرد: سرمایه گذاران بخش گردشگری در استان باید در جهت مهارت آموزی عوامل کاری خود در نحوه پذیرایی و نحوه پذیرش اقدام نمایند.

وی افزود: باید در مراکز اقامتی و تفریحی نحوه تعامل و مهامانداری را آموزش دهیم، چراکه سرمایه گذاری در بخش آموزش می تواند به رضایتمندی مشتریان و مهمانان منجر شود.

یونسی گفت: مراکز پذیرایی و اسکان در شهرستان سرعین و سایر شهرستان های مهمان پذیر باید از اشتغال افراد فاقد گواهی فنی و حرفه ای جلوگیری کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه امیدواریم در استان اردبیل به اهمیت آموزش و ارتقاء مهارت آموزی واقف شویم، افزود: ارتباط با گردشگر و آموزش زبان انگلیسی در بین اصناف اردبیل ضروری است.

این مقام مسئول استان خاطرنشان کرد: مرکز آموزش هتل داری را در شهرهای اردبیل و سرعین برای آموزش رشته های ارتباط با گردشگر و پذیرش با استانداردهای مشخص دایر کرده ایم.

یونسی ادامه داد: آموزش کارکنان برخی از ادارات را با عقد تفاهمنامه انجام می دهیم و نیازهای آموزشی آنها را با ظرفیت خود سازمان و یا بخش خصوصی مجوزدار به‌روزرسانی می کنیم.

وی بیان کرد: تعدادی از کارگاههای ما در آغاز مهرماه در اختیار آموزش و پرورش استان قرار می گیرد، اما در آموزش مهارت به دانش آموزان نمی توانیم ورود کنیم و این موارد در حوزه اختیار هنرستانهای آموزش و پرورش می باشد و باید قوانین چنین اجازه ای را به ما بدهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اعلام اینکه برخی از رشته هایی را که موازی با بخش خصوصی مجوزدار آموزش می دادیم، حذف کردیم، اضافه کرد: توانمندی های فردی لازمه زندگی کنونی است و آشنایی با برخی از مهارت ها نیاز اساسی می باشد.

یونسی اشاره کرد: متأسفانه در برخی از کارگاهها و کارخانه های استان و کشور دانش آموختگان ما با مدارک تحصیلی دانشگاهی زیردست تکنسین های خارجی کار می کنند و این تکنسین ها برای انتقال دانش فنی خود به ایرانی ها هیچ تکلیفی ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha