• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402050804605
  • خبرنگار : 50614

/جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ باایمان، امید و اعتماد به جوانان/

یک مسئول: جهاددانشگاهی همچنان به آرمان خدمت به محرومان پایبند است

یک مسئول: جهاددانشگاهی همچنان به آرمان خدمت به محرومان پایبند است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر آزمایشگاه تشخیص طبی و آسیب‌شناسی رازی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: جهاددانشگاهی همچنان به آرمان خدمت به محرومان پایبند است و علی‌رغم ورود مشکلات فراوان در تامین تجهیزات، کیت‌ها و هزینه‌های نیروی انسانی متخصص، این نهاد همچنان خود را در برابر رنج‌های افراد کم‌درآمد و مشکلاتشان مسئول می‌داند و تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات به این اقشار انجام می‌دهد.

 محمد قدسی در گفت‌وگو با ایسنا و درخصوص خدماتی که برای بیماران کووید در دوران کرونا انجام شده است، اظهار کرد: به منظور کمک به نظام سلامت استان، در مبارزه با بیماری همه‌گیری کرونا، بیش از ۲۰۰هزار تست کووید در مراکز پزشکی جهاددانشگاهی انجام شده که حدود ۱۰درصد خدمات به صورت رایگان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در آن دوران دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تنهایی بیماران بستری کرونا را پوشش می‌داد، بیان کرد: جهاددانشگاهی اولین مرکز درمان سرپایی کرونا در شمال شرق کشور بود.  

مدیر آزمایشگاه تشخیص طبی و آسیب‌شناسی رازی جهاددانشگاهی خراسان رضوی درخصوص تجهیزات و اقدامات صورت گرفته شده در این حوزه، افزود: دستگاه‌های ما به‌روز بوده و سرعت و کیفیت بالایی دارند. با توجه به آمار مراجعان بالا و همچنین به‌روز بودن دستگاه‌ها، توانسته‌ایم در عرصه خدمت‌رسانی به شهروندان جزو مراکز پیشتاز باشیم.

قدسی تصریح کرد:  با توجه به اهمیت تشخیص‌های آزمایشگاهی در تصمیم‌گیری پزشکان، تجهیزات بسیار خوبی را تدارک دیده‌ایم که حتی برخی از این تجهیزات منحصر به فرد بوده و این امر دقت و سرعت فعالیت‌های ما را در سطح بسیار بالایی حفظ کرده است.

وی نیز در این خصوص ضمن بیان خاطره‌ای از اولین ورودش به جهاد دانشگاهی، ابراز کرد: در روزهای ابتدای ورود که تجربه کاری نیز نداشتم، مدیر وقت آزمایشگاه داوطلب شدند تا من برای تجربه‌اندوزی کار نمونه‌گیری خون را از ایشان انجام دهم و به علت مبتدی بودن، ابتدا با دست چپ ایشان نمونه گرفتم که موفق نشدم و سپس خود ایشان دست راستشان را برای انجام این کار جلو آورد تا به من مهارت انجام نمونه‌گیری خوب را آموزش دهد و این گونه حرکات و روحیات بود که علاقه من را به جهاددانشگاهی و فعالیت و خدمت در آن افزایش داد.

مدیر آزمایشگاه تشخیص طبی و آسیب‌شناسی رازی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه با توجه به اینکه در مجتمع پزشکی رازی، خدمات متنوعی در حوزه‌های پزشکی و تشخیص طبی و ژنتیک انجام می‌شود، اظهار کرد: سالانه بیش از ۴۰۰هزار نفر به مجتمع رازی مراجعه و از خدمات جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کنند.

قدسی تاکید کرد: تقریبا هیچ آزمایشی در حوزه تشخیصی نیست که امکان انجام آن توسط مرکز رازی میسر نبوده و ما هیچ نسخه‌ای را به دلیل عدم امکان انجام آن باز نمی‌گردانیم.

وی گفت: جهاددانشگاهی همچنان به آرمان خدمت به محرومان پایبند است و علی‌رغم ورود مشکلات فراوان در تامین تجهیزات، کیت‌ها و هزینه‌های نیروی انسانی متخصص این نهاد همچنان خود را در برابر رنج‌های افراد کم‌درآمد و مشکلاتشان مسئول می‌داند و تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات به این اقشار انجام می‌دهد.

تامین تجهیزات مشکل اصلی مراکز تشخیص طبی

در ادامه سیدمحسن بنی‌هاشمی، مدیر داخلی آزمایشگاه تشخیص طبی و آسیب‌شناسی شهیدمفتح جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه قیمت تجهیزات به صورت سرسام‌آوری افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: این افزایش قیمت به خصوص در تجهیزات روزآمد چالش بسیار بزرگی برای ما ایجاد کرده است. باتوجه به تحریم‌های گسترده، مشکلاتی که در خصوص واردات این تجهیزات داریم، همچنین تامین کیت‌ها از دیگر مسائلی است که با آن مواجه هستیم. متاسفانه با توجه به تحریم‌ها کیت‌ها به موقع تامین نمی‌شود و مجبور هستیم از روش‌های مکمل دیگر استفاده کنیم.

وی در خصوص حسی که در طول سال‌ها خدمت‌رسانی در جهاددانشگاهی داشته است، گفت: از لحاظ روانی و احساسی بسیار راضی و خوشحال هستم که در این مجموعه کار کردم و فرصتی برایم پیش آمد که بتوانم خدمت‌رسانی انجام دهم. زمانی که فکر می‌کنم در حال جدا شدن از مجموعه هستم، احساسم اینگونه است که زمین گذاشتن این بار باعث می‌شود از یک سری حس‌ها و کارهای خوب محروم شوم؛ در عین حال من نیز به تمام این سال‌ها خدمت‌رسانی خود و همکارانم افتخار می‌کنم.

یک مسئول: جهاددانشگاهی همچنان به آرمان خدمت به محرومان پایبند است

بنی‌هاشمی افزود: تصور من این است که رسالت اصلی جهاد خدمت‌رسانی به مردم به ویژه به قشر کمتر برخوردار جامعه بوده است و در حال حاضر نیز این مرکز پوشش حداکثری افرادی است که به خدمات آزمایشگاهی نیاز دارند که این رسالت همچنان ادامه دارد و بیشتر ما حجم زیادی از افرادی که به خدمات آزمایشگاهی نیاز دارند از جمله نیشابور و گناباد را پوشش می‌دهیم.

مدیر داخلی آزمایشگاه تشخیص طبی و آسیب‌شناسی شهید مفتح جهاد دانشگاهی خراسان رضوی عنوان کرد: من با افرادی که به این مرکز مراجعه می‌کنند احساس هم‌دردی می‌کنم و در واقع این محل برای این افراد پناهگاهی است به ویژه منطقه مفتح که مهاجر زیادی دارد، اما پوشش بیمه‌ای ندارند و توقع دارند که آزمایشاتشان با تخفیف انجام شود و به آن‌ها در این زمینه کمک کنیم و همچنان هم این احساس در آن‌ها وجود دارد، به گونه‌ای که تعرفه‌های دولتی ما حاکی از همین موضوع است.

وی بیان کرد: اما ترکیب جمعیتی مراجعان ما تغییر کرده و امروزه شاهد مراجعه افراد برخوردارتر هم به این نهاد هستیم.

بنی‌هاشمی اضافه کرد: در سال گذشته آزمایشگاه مفتح حدود ۲۰۵ هزار نفر را پوشش داده و از ابتدای سال تا کنون نیز ۲۰درصد شاهد افزایش مراجعه بیماران به این مرکز بوده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری ۲۵۰هزار نفر مراجعه کننده را داشته باشیم و بتوانیم به آن‌ها خدمت‌رسانی کنیم که این موضوع نشان‌دهنده اعتماد مردم و پزشکان به این مرکز است.

یک مسئول: جهاددانشگاهی همچنان به آرمان خدمت به محرومان پایبند است

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha