• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402050905187
  • خبرنگار : 50210

/جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/

جهاد دانشگاهی نهادی پیشرو در امیدآفرینی است

جهاد دانشگاهی نهادی پیشرو در امیدآفرینی است

ایسنا/مرکزی رییس شورای شهر اراک گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد پیشرو در امیدآفرینی در کشور است.

پیمان عین القضاتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یکی از مولودهای انقلاب اسلامی است و به عنوان یک شتابنده فرهنگی، علمی و پژوهشی در کنار آموزش عالی شناخته می شود، اظهار کرد: قبل از اینکه مباحث مرتبط با دانشگاه نسل سوم در کشور فراگیر شود، جهاد دانشگاهی با رویکرد تجاری سازی علم وارد عرصه شد و با سرعت بالا و دقت خوب و با راه اندازی پژوهشکده های تخصصی به پیشواز بحث تجاری سازی علم رفت و خلاء ها را پر کرد.

وی تصریح کرد: شاید در گذشته که ادبیات دانشگاه نسل سوم به وجود نیامده بود، فعالیت در این عرصه به صورت موردی، مورد پذیرش قرار می گرفت، اما امروز که در سطح جهانی و ملی گفتمان دانشگاه نسل سوم و چهارم جدی شده است، متوجه فعالیت هوشمندانه جهاد دانشگاهی در این عرصه می شویم.

عین القضاتی با اشاره به فعالیت مراکز درمان ناباروری، رویان و مراکز تخصصی این نهاد انقلابی، گفت: جهاد دانشگاهی در کنار فعالیت در حوزه های درمانی و تحقیقاتی، در حوزه رسانه نیز خلاقیت و نوآوری داشته و در بعد صنایع خلاق و نرم با تاسیس مراکز ویژه در طرح های نوآوری و خلاقیت در کشور پیشران است.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات موجود در کشور که جهاد دانشگاهی نیز به آن مبتلا شده است، تکثر حوزه های تخصصی است، افزود: اگر جهاد دانشگاهی با همان دو تا سه شاخص اصلی خود مانند مرکز درمان ناباروری، رویان، رسانه و ... فعالیت های خود را ادامه دهد، قطعا شاهد قدرتمند شدن بیشتر این نهاد خواهیم بود، اما عموما برخی بخش ها و نهادها در کشور، با افزایش توفیقات خود چنین تصور می کنند که می توانند در همه بخش ها نقش آفرین باشند در حالی که این فعالیت های گسترده، انرژی و بودجه بیشتری را طلب می کند.

رییس شورای شهر اراک تاکید کرد: مسلما با تکثر مراکز حوزه های کاری، اعتبارات باید تقسیم شود و در این شرایط، نهادهای پیشرو با کمبود اعتبار روبرو می شوند و اُفت می کنند به همین دلیل توصیه می شود که در بخش های موفق، فعال تر عمل شود و در سایر بخش ها در صورت تامین بودجه، فعالیت ها گسترده شود.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به دلیل کثرت ماموریت های تعریف شده خود از جمله خبرگزاری ها مانند خبرگزاری ایسنا و سازمان دانشجویان، رویدادها و رخدادها و اردوهای خوب که در سال های گذشته برگزار می کرد، سعی کرده ارتباطات خود را با جوانان و دانشجویان به عنوان جامعه نخبگی کشور برقرار کند که موفق هم بوده است، اما با سایر بخش ها که جوانان موفق حضور دارند، مانند دبیرستان ها و فضاهایی جدا از دانشگاه، ارتباط کمتری گرفته است، البته با کمک جامعه جوان و دانشگاهی توانسته از این ظرفیت در تولید محتوا بهره مند شود و به نظر می رسد یک نهاد پیشرو در امیدآفرینی در کشور است.

عین القضاتی بیان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک الگو و با توجه به مسائل اقتصادی خود، به شکل جهادی کار را دنبال کرده است و امیدواریم این الگوی فعالیت جهادی در سایر دستگاه های اجرایی تسری یابد و سرلوحه کار قرار گیرد، همچنین پرسنل این مجموعه همچنان با روحیه جهادی فعال باشند و به مامن نیروهای جهادی انقلابی که در این دوره، کشور به شدت به آنها نیاز دارد، تبدیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha