• چهارشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402051106978
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون استاندار اردبیل خبر داد:

خرید بیش از ۱۹۱ هزار تن گندم تضمینی در استان اردبیل

خرید بیش از ۱۹۱ هزار تن گندم تضمینی در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل، روند خرید تضمینی گندم در جنوب استان اردبیل مورد بازدید قرار گرفت و در این بازدید که مدیرکل غلّه و خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل، بخشدار هشجین و همچنین فرماندار کوثر نیز حضور داشتند، ضمن بررسی میدانی فرآیند خرید گندم از کشاورزان جنوب استان اردبیل، مسائل و مشکلات حوزه خرید گندم بررسی و تصمیمات لازم برای تسهیل در روند خرید اتخاذ شد.

یاسر عبداللهی عابد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل ۱۱ مرداد در خصوص روند خرید تضمینی گندم گفت: با تلاش کارکنان اداره کلّ خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل تاکنون بیش از ۱۹۱ هزار تن گندم با ارزش تقریبی ۲ هزار و ۸۶۴  میلیارد تومان از کشاورزان استان اردبیل خریداری و تا تاریخ ۱۳ تیر همزمان با سراسر کشور مبلغ یک هزار و ۴۷۸ میلیارد تومان به حساب کشاورزان پرداخت شده است.

وی با اشاره به فعالیت مستمر  مراکز خرید تضمینی گندم گفت: با پایان خرید تضمینی گندم در شمال استان اردبیل، در حال حاضر ۲۹ مرکز خرید شامل مراکز ملکی، سیلوی بخش خصوصی و مرکز مباشر کار خرید تضمینی گندم در شهرستانهای خلخال، کوثر، نیر، نمین، سرعین، مشگین و شهرستان اردبیل را بر عهده دارند.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل همچنین ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان اردبیل را ۳۵۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: ۷۰ هزار تن ظرفیت در مراکز ملکی و ۲۸۰ هزار تن در مراکز متعلق به بخش خصوصی استان ذخیره می شود.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال ۱۴۰۲ از طریق سامانه سیفا و از کشاورزانی که مشخصات آنها در این سامانه ثبت است، انجام می شود.

قیمت خرید تضمینی گندم با ۱۵ هزار تومان محاسبه خواهد شد

علی نوبخت، مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل هم در حاشیه این بازدید گفت: کشاورزانی که تا سیزدهم تیر ماه گندم خود را ضمن ثبت در سامانه تحویل مراکز خرید داده اند، بهای گندم خود را با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت کرده و مابه التفاوت آن را هم بزودی دریافت خواهند کرد و از این به بعد قیمت خرید تضمینی گندم با ۱۵ هزار تومان محاسبه خواهد شد.

نوبخت ادامه داد: با ادامه خرید گندم در شهرستان‌های اردبیل، خلخال، کوثر، مشگین‌شهر، نیر، سرعین و نمین پیش بینی می‌شود میزان مصرف سالانه گندم در استان خریداری شود.

وی گفت: مراکز خرید گندم شامل مراکز خرید ملکی، سیلوهای‌های بخش خصوصی و مباشر برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان دایر است و هیچ محدودیتی در خرید گندم در این مراکز وجود ندارد.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل در عین حال گفت: کشاورزان عجله ای در برداشت گندم نداشته باشند چرا که تعجیل در برداشت گندم منجر به رطوبت بالای ۱۴ درصدی گندم می‌شود که قابل خرید در مراکز نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha