• جمعه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402051307655
  • خبرنگار : 50040

امام جمعه رشت:

امروز تمام کفر در مقابل توحید ایستاده است

امروز تمام کفر در مقابل توحید ایستاده است

ایسنا/گیلان امام جمعه رشت، با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب همواره درصدد ضربه زدن به اصول و ارزش های ملت ایران هستند، تصریح کرد: امروز تمام کفر در مقابل توحید ایستاده و دشمنی خود را با دین خدا علنی و مشهود کرده است.

آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور باشکوه مردم مومن و ولایتمدار در سرتاسر کشور، اظهار کرد: مردم ایران بار دیگر عشق و ارادت خود را نسبت به اهل بیت(ع) و اباعبدالله الحسین ثابت کردند و دشمنان را در نقشه های شوم خود ناکام گذاشتند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب همواره درصدد ضربه زدن به اصول و ارزش های ملت ایران هستند، تصریح کرد: امروز تمام کفر در مقابل توحید ایستاده و دشمنی خود را با دین خدا علنی و مشهود کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، فرهنگ ایرانی - اسلامی را آمیخته با فرهنگ عاشورایی دانست و افزود: دشمن از دلدادگی ملت ایران به اهل بیت(ع) هراس دارد و می خواهد عاشورا را از ما بگیرد، اما بصیرت و هوشیاری و ولایتمداری مردم موجب شد، دشمن بار دیگر سرشکسته شود.

امام جمعه رشت ملت ایران را عاشورایی دانست و یادآور شد: دشمن در محرم امسال می خواست مردم لباس سیاه نپوشند و نذری ندهند، اما مردم در اجتماعات حسینی، جواب خوبی به دشمن دادند.

وی در ادامه به تحرکات رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان اشاره کرد و گفت: این اقدامات نشان می دهد که رژیم صهیونیستی روز به روز بیشتر به افول و سقوط خود نزدیک می شود و راهپیمایی پرچم در سرزمین های اشغالی نیز چیزی جز یک نمایش نیست، زیرا خودشان هم باور ندارند.

آیت الله فلاحتی همچنین از سربازان گمنام امام زمان(عج) در خنثی سازی توطئه ها علیه مجالس محرم و عزاداران حسینی قدردانی کرد و متذکر شد: اخیرا گروه های تروریستی زیادی در جای جای کشور شناسایی و منهدم شده که از طرف رژیم صهیونیستی برای ناامنی در ایران دستور گرفته بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت به کارگیری طب ایرانی در کنار علم پزشکی روز اشاره و خاطرنشان کرد: ابن سینا از دانشمندان بزرگ ایرانی است که علوم تجربی و پزشکی امروز دنیا از دانش او سرچشمه گرفته و لذا پزشکان ما باید با اصول طب ایرانی آشنا شوند تا اثرگذاری بیشتری در حوزه سلامت و درمان داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به تدبیر دولت در خرید برنج مازاد و جلوگیری از واردات بی رویه اشاره کرد و گفت: کشاورزان برای تولید برنج زحمت فراوان می کشند و کارشان برای کشور مهم و ضروری است لذا باید با خرید تضمینی برنج به ویژه در استان های شمالی، مانع از ناامیدی کشاورزان شویم.

وی همچنین از نمایندگان خواست در تصویب قانون عفاف و حجاب به اصول و ارزش های الهی و قرآنی توجه کنند و یادآور شد: حجاب قانون خداست و لذا نمایندگان نباید نگاه انتخاباتی به این موضوع داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha