• شنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402051408341
  • خبرنگار : 50310

یک مسئول:

موضوع کتاب و کتابخوانی باید به یک گفتمان تبدیل شود

موضوع کتاب و کتابخوانی باید به یک گفتمان تبدیل شود

ایسنا/لرستان معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان با تأکید بر اینکه بدون توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی اعتلای فرهنگ تحقق نمی‌یابد، گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی باید به یک گفتمان تبدیل شود.

میثم زندیه شیرازی چهاردهم مرداد ماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌آباد با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت کتابخوانی و مطالعه اظهار کرد: اهمیت کار فرهنگی در درون جامعه ما بیشتر از فعالیت‌های دیگر است.

وی ادامه داد: مطالعه در ایجاد توسعه پایدار نقش مهمی را ایفا می‌کند و کاهش جرایم در جوامع توسعه یافته بیانگر کاربرد و کارکرد توجه ویژه به مطالعه است و همچنین کتابخانه‌ها به عنوان یک مجموعه فرهنگی هستند که در کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی تأثیر زیادی خواهند داشت.

زندیه شیرازی با تأکید بر اینکه بدون توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی اعتلای فرهنگ تحقق نمی‌یابد، بیان کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی باید به یک گفتمان تبدیل شود.

معاون کتابخانه‌های عمومی لرستان در خصوص کتابخانه مرکزی تصریح کرد: این کتابخانه در حال تجهیز بوده و در آینده بسیار نزدیک به بهره‌برداری رسیده و خدمات متنوع و گسترده‌ای در کتابخانه مرکزی خرم‌آباد ارائه خواهد شد.

در این جلسه نادر بیرانوند، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی خرم‌آباد ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان، به بیان دستور کار جلسه و همچنین وضعیت اجرای مصوبات جلسه قبل پرداخت.

 در پایان پس از بحث و تبادل نظر بین سایر اعضای انجمن، برنامه‌ریزی مناسب جهت افتتاح کتابخانه مرکزی، تسریع در تکمیل کتابخانه بوستان معلم توسط شهرداری، واگذاری ساختمان واجد شرایط جهت راه‌اندازی کتابخانه توسط شهرداری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مربوط به کتاب و کتابخوانی به تصویب رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha