• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402051509284
  • خبرنگار : 50176

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان:

خلق ارزش­ کارآمد در زیست‌بوم نوآوری، بر­اثر فعالیت و روابط بازیگران آن انجام می‌شود

خلق ارزش­ کارآمد در زیست‌بوم نوآوری، بر­اثر فعالیت و روابط بازیگران آن انجام می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: توسعه متوازن و پایدار در زمینه‌های مختلف بر توسعه علم و فناوری مبتنی است.

فرزاد محمدی امروز ۱۵ مردادماه در جلسه شورای هماهنگی فن بازار منطقه‌ای لرستان، با اشاره به اینکه، دسترسی به فناوری و وجود سیاست‌های مناسب حمایتی از توسعه و رسوخ فناوری و نوآوری از الزامات دستیابی به توسعه پایدار است، اظهار کرد: توسعه متوازن و پایدار در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی، بر توسعه علم و فناوری مبتنی است و شرایط ایجادشده توسط دولت و مشارکت نهادها در فرایند دستیابی به توسعه پایدار، توسعه فناوری را به‌عنوان یکی از مفاهیم کاربردی و اصولی در استراتژی‌های توسعه بیش‌ازپیش مورد توجه سیاست‌گذاران و دولتمردان قرار داده‌ است.

وی با بیان اینکه خلق ارزش­ کارآمد در زیست‌بوم نوآوری، بر­اثر فعالیت و روابط بازیگران آن انجام می‌شود، حمایت از کسب‌وکارهای نوپا به‌عنوان محرک‌های اصلی، توسعه اقتصادی مرزهای سیاسی دانست و افزود: دلیل اهمیت کسب‌وکارهای نوپا، نقش آن‌ها در ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی، توسعه فناوری، بهره‌گیری از انرژی‌های نوین، برخورداری از دانش و افزایش رفاه بشر در سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی بوده و در همین راستا عاملی ­که باعث ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای نوپا می‌شوند، شکل‌گیری و توسعه زیست‌بوم نوآوری در نواحی جغرافیایی است.

دولتشاه، مدیرعامل شرکت نوید توسعه صنعت لرستان کارگزار فن‌بازار لرستان نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد یک‌ساله این مجموعه را ارائه کرد و خواستار همکاری، مشارکت و تجمیع منابع بازیگران استانی در اجرای برنامه‌های عملیاتی فن بازار منطقه‌ای استان شد.

وی تصریح کرد: تقسیم‌کار در بین بازیگران زیست‌بوم فناوری نقش مهمی در پیشبرد برنامه عملیاتی دارد و استفاده از ظرفیت‌های استانی در فعالیت کارگزاری بسیار حائز اهمیت و اثرگذار است.

گفتنی است، جلسات شورای هماهنگی فن بازار، هر ۶ ماه یک‌بار برگزار می‌شود و یکی از وظایف اصلی این شورا، هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و پژوهشی استان در انجام فعالیت‌های فن بازار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha