• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402051609470
  • خبرنگار : 50134

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ باایمان، امید و اعتماد به جوانان

حمایت ها از جهاددانشگاهی در راستای توسعه علمی کشور افزایش یابد

حمایت ها از جهاددانشگاهی در راستای توسعه علمی کشور افزایش یابد

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی می تواند خلأهای تولیدی کشور را پوشش دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی؛ حجت الاسلام ذاکر افزود: در قانون دانش بنیان و حمایت از شرکت ها و پژوهش های دانش بنیان به جهاددانشگاهی توجه ویژه شده چرا که جهاددانشگاهی می تواند خلأهای تولیدی کشور را بهتر پوشش دهد.

وی با تبریک سالروز تشکیل نهاد انقلابی جهاددانشگاهی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در کنار دانشگاه های دیگر به عنوان یک مؤسسه مستقل آموزشی، پژوهشی، جهادی و انقلابی به فعالیت خود در کشور ادامه می دهد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جهاددانشگاهی به نیاز های مردم توجه خاصی دارد و در دهه های اخیر تلاش خود را برای افزایش توان علمی کشور و بالا بردن ارزش افزوده محصولات تولیدی و صادرات افزایش داده است.

حجت الاسلام ذاکر با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی در سال های اخیر به بحث اصلاح نژاد دامی و نهال ها ورود کرده و به عنوان یک مرکز الگو در کشور شناخته می شود، اظهار کرد: در استان‌هایی همچون آذربایجان غربی که با کم آبی مواجه است این فعالیت ها چشم گیر بوده و می توان با گسترش فعالیت ها در بخش اصلاح نهال ها علاوه بر داخل کشور به کشورهای همسایه نیز این علم و فناوری را صادرکند.

وی یاد آور شد: متاسفانه با وجود تلاش های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی، بودجه کافی برای این نهاد تخصیص نیافته و جوانان نخبه و دارای ایده کمتر در این نهاد جذب می شوند لذا برای جذب بیشتر نخبگان جهاددانشگاهی باید بودجه این نهاد انقلابی افزایش یابد.

حجت الاسلام ذاکر با تاکید بر اینکه باید جهاددانشگاهی در کنار سایر دستگاه های اجرایی تقویت شود تا شاهد اقدامات ماندگاری از این نهاد در کشور باشیم، تصریح کرد: از وزرای مربوطه و استانداری درخواست می شود حمایت های خود را از این نهاد افزایش دهند.

وی خاطر نشان کرد: باید حمایت ها از جهاد دانشگاهی افزایش یابد چرا که شکوفایی این نهاد به عنوان یک نهاد نوآور و دانش بنیان،  سهم بزرگی در تحقق شعار سال دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha