• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402051609747
  • خبرنگار : 50042

/جهاد دانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/

محور فعالیت‌های جهاد دانشگاهی، رویکرد جهادی در عرصه‌های علمی است

محور فعالیت‌های جهاد دانشگاهی، رویکرد جهادی در عرصه‌های علمی است

ایسنا/گیلان نماینده رشت و خمام در مجلس با اشاره به اینکه محور فعالیت‌های جهاد دانشگاهی رویکرد جهادی در عرصه های علمی است، بیان کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به یافته‌های علمی که در حوزه‌های مختلف دارد هر جایی که نظام به حرکت انقلابی در عرصه علم نیاز دارد توانسته اقدامات خوبی را در دانشگاه‌ و جامعه رقم بزند.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فرارسیدن چهل‌وسومین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از نهادهایی است که بعد از انقلاب به فرمان امام(ره) در دل دانشگاه ایجاد شد و توانست بعد از ۴۰ سال اقدامات بسیار خوبی را در حوزه‌های علمی تحقیقاتی و پژوهشی اجرایی کند.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی جهاد دانشگاهی در یافته‌های فناورانه کشور گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی با حمایت از جوانان نخبه توانسته در حوزه‌های مختلف حلقه‌های علمی را به هم وصل کند و بسیاری از بخش‌های مختلف کشور را با یافته‌های علمی به حرکت و جنبش درآورد.

کوچکی‌نژاد یافته‌های علمی نظیر سلول‌های بنیادین، رویان، نفت و گاز را از جمله تولیدات علمی شاخص در جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: علی‌رغم برخی محدودیت‌هایی که در جهاد دانشگاهی ایجاد می‌کنند، این نهاد توانسته همچنان با قوت و قدرت به کار خود ادامه دهد و اقدامات قابل توجهی را ارائه نماید.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس در خصوص تعامل جهاد دانشگاهی با مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طول این سال‌ها با تعاملی که بین مجلس و جهاد دانشگاهی وجود داشته، سعی بر این بوده تا در حوزه‌های بودجه‌ای و استانی حمایت‌های لازم از جهاد دانشگاهی انجام گیرد و جهاد دانشگاهی هم توانسته امتیازات خوبی را کسب نماید که همچنان ادامه دارد.

کوچکی‌نژاد با برشمردن ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در استان، گفت: گیلان با توجه به اینکه از ظرفیت پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی برخوردار است، می‌تواند بسیار تخصصی در حوزه پسماند، آلودگی رودخانه‌ها، زیست دریایی، جنگل، آب و آبزیان ورود کند.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اینکه محور فعالیت‌های جهاد دانشگاهی رویکرد جهادی در عرصه های علمی است، بیان کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به یافته‌های علمی که در حوزه‌های مختلف دارد، هر جایی که نظام به حرکت انقلابی در عرصه علم نیاز دارد توانسته اقدامات خوبی را در دانشگاه‌ و جامعه رقم بزند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha