• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402051609996
  • خبرنگار : 50555

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی:

قطعی برق صنایع تا هفته بعد ادامه خواهد داشت

قطعی برق صنایع تا هفته بعد ادامه خواهد داشت

ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی با اشاره به طرح دو روزه شدن قطعی برق صنایع در هر هفته که از هفته گذشته آغاز شده است، گفت: با توجه به تداوم گرما و افزایش دما در کل کشور قرار بر این است که یک روز دیگر بین ساعت ۱۲ تا ۱۸ به قطعی برق صنایع در چارچوب "طرح‌های مدیریت بار" اضافه شود؛ برآورد شده که قطعی برق صنایع تا سه هفته ادامه داشته باشد و اگر شرایط بهتر شود این طرح لغو خواهد شد.

حسن حشمتی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت مصرف برق خراسان رضوی اظهارکرد: برآورد شده که قطعی برق صنایع تا سه هفته ادامه داشته باشد و اگر شرایط بهتر شود این طرح لغو خواهد شد.

وی افزود: صنایع یک روز در هفته از ساعت ۱۱ تا ۲۳ نباید فعالیت کنند و درصورت هر گونه فعالیت، برق این صنایع قطع خواهد شد؛ این مصوبه از ۱۵ خرداد اعمال شده است.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به تداوم گرما و افزایش دما در کل کشور و همچنین مدیریت مصرف برق صنایع، برنامه‌ریزی شده که یک روز دیگر بین ساعت ۱۲ تا ۱۸ به قطعی برق صنایع در چارچوب "طرح‌های مدیریت بار" اضافه شود و اگر شرایط مطلوب شود قطع برق لغو خواهد شد.

حشمتی با بیان اینکه در سال جاری پیک بار در استان بین ۵ تا ۷ درصد رشد داشته است، افزود: دو مرحله در تابستان سال جاری از پیک مصرف سال گذشته عبور کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: میزان مصرف برق بخش خانگی در استان بین ۳۵ تا ۴۰ درصد است که این بخش بالاترین میزان مصرف برق در استان را دارد و بعد از مصارف خانگی، مصارف صنعتی بیشترین میزان مصرف برق را دارند.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: بخش خانگی خط قرمز قطعی برق است. به مشترکین خانگی توصیه می‌کنیم که در مصرف برق صرفه جویی لازم را انجام بدهند. از ابتدای خرداد ماه سال جاری ۱۰.۵ میلیارد تومان پاداش صرفه جویی برق به مشترکین مشهد تعلق گرفته است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha