• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402051710146
  • خبرنگار : 30147

مشاور ریاست جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی:

خواص، بذرهای اختلاف را بخشکانند/ عدالت اجتماعی شیعه و سنی نمی‌شناسد

خواص، بذرهای اختلاف را بخشکانند/ عدالت اجتماعی شیعه و سنی نمی‌شناسد

ایسنا/خراسان رضوی مشاور ریاست جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی گفت: خواص باید در آگاه‌سازی مردم پیش‌قدم باشند و بذرهای اختلاف را بخشکانند.

ماموستا عبدالسلام کریمی در همایش بزرگ علمای شیعه و اهل سنت که شب گذشته ۱۶ مردادماه در حوزه علمیه فخرالمدارس اهل سنت تربت‌جام برگزار شد، افزود: مهم‌ترین حمایت از قرآن کریم عمل به این کتاب آسمانی است.

وی با بیان اینکه خداوند قرآن را خودش نازل کرده و خودش هم آن را حفظ می‌کند، اظهار کرد: تاکنون چندین مرتبه یاوه‌گویان با حمایت دولت سوئد و دانمارک به این کتاب بزرگ آسمانی و همچنین به دیگر کتاب‌های تورات و انجیل نیز اهانت شده و در مقابل، همه مسلمانان و کشورهای اسلامی این عمل شنیع را محکوم کردند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی همچنین تأکید کرد: سران کشورهای اسلامی نباید تنها به محکوم کردن اکتفا کنند بلکه باید با اخراج سفیران و قطع رابطه با آنان این عمل ناشایست را محکوم نمایند.

وی با اشاره به قیام امام حسین (ع) گفت: پیامبران الهی و ائمه اطهار (ع) نیازی به مجالس عزاداری ما ندارند بلکه این ما هستیم که باید رفتار و کردار خودمان را مطابق با رفتار نبوی و حسینی (ع) نماییم.

ماموستا عبدالسلام کریمی افزود: امام حسین (ع) منحصر به محرم و صفر نیست بلکه محور وحدت هستند، باید مانند سیدالشهدا ولایت‌پذیری داشته باشیم و اهل‌بیت پیامبر را دوست بداریم و راهشان را ادامه دهیم.

خواص بذرهای اختلاف را بخشکانند/ عدالت اجتماعی شیعه و سنی نمی‌شناسد

وی با اشاره به اینکه شیعه و سنی نداریم، اظهار کرد: امام حسین (ع) رهبرآزادگان جهان است و سیره عملی ایشان را باید سرمشق خود قرار دهیم، امام حسین برای اصلاح امت پیامبر و امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین خدا قیام کرد و شهید این راه شد.

مشاور ریاست جمهوری در امور اهل سنت با تأکید بر اینکه دین اسلام مکتب شمشیر نیست گفت: اسلام دین علم، تحقیق، تشخیص و بندگی خداوند است.

وی در ادامه با اشاره با مشکلات معیشتی مردم افزود: عدالت اجتماعی شیعه و سنی نمی‌شناسد نقدها در حدی که دشمن شاد نشود باید مطرح شود و باید کاری کنیم که دشمن عصبانی شود.

ماموستا عبدالسلام کریمی با بیان اینکه مردم ایران اهل خشونت نیستند و مشکلی با یهود و نصارا ندارند، گفت: مردم ایران اهل کتاب هستند، آنان حق شهروندی دارند و قانون هم مشخص کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز صهیونیست به نام یهود و آمریکا، اسرائیل و داعش و تکفیری‌ها بنام اسلام خیانت و جنایت می‌کنند.

مشاور ریاست جمهوری در امور اهل سنت تأکید کرد: دشمن به دنبال تفرقه و اختلاف است و شمشیر را از رو بسته و شیعه و سنی که به دنبال اختلاف باشد مزدور است.

وی گفت: ریشه واقعی شیعه و سنی و از طرفی دشمن هر دو یکی است، خواص باید در آگاه‌سازی مردم پیش‌قدم باشند و بذرهای اختلاف را بخشکانند.

ماموستا اظهار کرد: مشکلات وجود دارد و دولت باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشد اما مطالبات را باید دلسوزانه مطرح کرد تا دشمن سوء استفاده نکند.

وی ادامه داد: استانداران و فرمانداران در انتخاب مشاوران خود از افراد متعهد، متخصص و شایستگان اهل سنت استفاده کنند تا فاصله‌ها کمتر شود و دهان دشمن را ببندند، با وحدت و همدلی امت واحده تمدن اسلامی محقق و شکل می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha