• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402051710348
  • خبرنگار : 50182

کمک ۷۵۰۰ میلیارد تومانی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به پروژه‌های محرومیت زدایی کرمانشاه

کمک ۷۵۰۰ میلیارد تومانی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به پروژه‌های محرومیت زدایی کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در تشریح جزییات تفاهم نامه قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) و استانداری کرمانشاه، از کمک ۷۵۰۰ میلیارد تومانی این قرارگاه به استان خبر داد.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه استانداری کرمانشاه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در چند سال اخیر در حوزه محرومیت‌زدایی در استان منشاء خدمات گسترده‌ای بوده و بر همین اساس جهت اجرای پروژه‌های جدید محرومیت زدایی در استان، تفاهم نامه‌ای میان این قرارگاه و استانداری کرمانشاه به امضاء رسیده است.

وی افزود: در صورت نهایی شدن این تفاهم نامه، این قرارگاه قرار است ظرف مدت سه سال احداث ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی و بهسازی ۱۵۰۰ کیلومتر راه روستایی، آبرسانی به ۵۱۱ روستا، احداث ۱۰۰ چمن ورزشی و بهسازی ۷۰۰ کیلومتر راه عشایری را در استان برعهده داشته باشد.

نوروزی گفت: همچنین لایروبی ۳۰۰ رشته قنات، احداث ۸۰۰ هزار مترمکعب استخر ذخیره آب کشاورزی، احداث ۳۱ خانه بهداشت و احداث ۸۴ مدرسه نیز از دیگر تعهدات قرارگاه در استان در قالب این تفاهم نامه است.

نوروزی گفت: منابع مورد نیاز انجام این پروژه‌ها هم از تلفیق منابع استانی و منابع، امکانات و تجهیزات قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) تامین می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت: این پروژه‌ها نیازهای استان بویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان است که با کمک قرارگاه امام حسن(ع)، این پروژه‌ها با ۳۰ درصد قیمت تمام شده برای استان انجام می شود.

به گفته این مسئول، قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، کمک ۷۵۰۰ میلیارد تومانی را در اجرای پروژه‌ها به استان خواهد داشت و مابقی اعتبارات مورد نیاز آن توسط استان تامین می‌شود.

کمک ۷۵۰۰ میلیارد تومانی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به پروژه‌های محرومیت زدایی کرمانشاه

به گفته نوروزی مدت اجرای این تفاهم‌نامه از زمان شروع اجرا، حدود سه سال خواهد بود.

نوروزی گفت: فعلا توافق در مرحله تفاهم نامه است و در ادامه باید این تفاهم نامه به قراردادهای اجرایی منجر شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص محل تامین منابع مالی این پروژه ها توسط استان، گفت: عمده تعهدات استانی در این تفاهم نامه از محل "مولد سازی دارایی‌های دولت" است که بخشی از این مولدسازی مربوط به فروش اموال مازاد دولت در استان خواهد بود.

وی یکی از شروط مهم اجرای مطلوب این تفاهم نامه و عملیاتی شدن آن را منوط به عملکرد استان در زمینه مولدسازی دارایی‌های مازاد دانست و افزود: اگر بتوانیم در موضوع مولدسازی موفق شویم، قادر خواهیم بود کار را همراه با قرارگاه بر اساس این تفاهم نامه پیش برده و پروژه‌های آن را اجرایی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha