• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402051710444
  • خبرنگار : 50081

فیلم «نجواهای شکسته» روایت‌گر مردمی است که سایه جنگ را تجربه کرده‌اند

فیلم «نجواهای شکسته» روایت‌گر مردمی است که سایه جنگ را تجربه کرده‌اند

ایسنا/خراسان رضوی کارگردان «نجواهای شکسته» گفت: این فیلم قصه شهری در سوریه است که توسط جنگ به خرابه تبدیل شده و اهالی آن سعی دارند زندگی دوباره‌ای به این شهر بدهند.

امیرمسعود سهیلی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص راهیابی فیلم مستند «نجواهای شکسته» به جشنواره ژاپن اظهار کرد: فیلم نجواهای شکسته از نوع فیلم بلند مستند است که به تهیه‌کنندگی «مهدی مطهر» در سال ۱۴۰۱ تولید شده و محصول مشترک ایران و سوریه نیز به شمار می‌رود.

وی در خصوص مضمون این فیلم گفت: این فیلم قصه شهری در سوریه است که توسط جنگ به خرابه تبدیل شده و اهالی آن سعی دارند زندگی دوباره‌ای به این شهر بدهند. همچنین قصه معلم نقاشی به تصویر کشیده شده است که به خرابه‌های شهر می‌رود و اشیایی که از جنگ باقی مانده را برمی‌دارد و تعمیر و نقاشی می‌کند.

کارگردان فیلم مستند نجواهای شکسته اضافه کرد: این معلم سازهایی را از خانه‌ها پیدا و سعی می‌کند آن‌ها را توسط شاگردان خود تعمیر و افرادی را پیدا ‌کند که بتوانند از سازها استفاده کنند تا روح هنری به شهر تزریق شود. بنابراین این فیلم یک کار ضد جنگ و روایتی هنرمندانه از درد مشترک اهالی شهری است که سازهای شکسته‌ خود را از آوار جنگ بیرون می‌کشند و سعی بر این دارند که روح موسیقی و هنر را در شهر جاری کنند.

وی در خصوص چرایی انتخاب این موضوع بیان کرد: آثاری که در گذشته به آن‌ها پرداختم به مسائل جنگ باز می‌گردد و نجواهای شکسته نیز ادامه‌دهنده این موضوع است. در این فیلم به بیان شرایط حال حاضر خاورمیانه پرداخته شده است که مردم آن با جنگ برخورد داشته‌اند و این موضوع همواره دارای اهمیت است.

سهیلی خاطرنشان کرد: در اثر قبلی به افغانستان پرداختیم و سعی کردیم زندگی مردم را در شرایط جنگی به تصویر بکشیم. کارگردانی «نجواهای شکسته» با همکاری برادرم امیراطهر انجام شد و سعی کردیم روایت‌گر مردمی باشیم که سایه جنگ روی آن‌ها افتاده و شرایط جنگی را تجربه کرده‌اند.

وی در خصوص جشنواره «یاماگاتا» ژاپن عنوان کرد: یاماگاتا یکی از معتبرترین جشنواره‌های مستند به شمار می‌رود که در بخش «جریان‌های نو» سینمای آسیا با فیلم‌های مطرحی از کشورهای فرانسه، چین، کره، ژاپن، هند، میانمار و مصر به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha