• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402051710537
  • خبرنگار : 50163

بیش از۷۰۰ زن سرپرست خانوار در خدابنده از خدمات بهزیستی استفاده می کنند

بیش از۷۰۰  زن سرپرست خانوار در خدابنده از خدمات بهزیستی استفاده می کنند

ایسنا/زنجان رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: بهزیستی شهرستان خدابنده توانسته با تشکیل ۹ گروه همیار زنان سرپرست خانوار برای ۶۳ بانوی سرپرست خانوار ایجاد اشتغال کند.

رحیم گنچ‌خانلو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شکل‌گیری گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار یکی از راه‌های ارتقا وضعیت زندگی و توانمندسازی این بانوان است، عنوان کرد: این گروه‌ها از سال ۸۵ در شهرستان خدابنده راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از۷۰۰  زن سرپرست خانوار در این شهرستان از خدمات بهزیستی استفاده می کنند، افزود: از مجموع گروه‌های همیار در سطح شهرستان، پنج گروه در مرکز شهرستان‌ و چهار گروه دیگر در شهرهای سجاس، کرسف، سهرورد و گرماب فعالیت می‌کنند.

گنج‌خانلو با اشاره به اینکه گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار در زمینه‌هایی چون خیاطی، لحاف‌دوزی، چرم‌دوزی، رشته‌بری، گلیم‌بافی و ... مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار با رویکرد ارتقا کیفیت زندگی و با هدف توسعه اجتماعی، ظرفیت‌سازی، ارتقا خودباوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه هدف و همچنین تغییر رویکرد حمایتی به توانمندسازی شروع به فعالیت کرده است.

این مسئول عنوان کرد: در راستای واگذاری این خدمت به مراکز مثبت زندگی و در جهت توانمندسازی جامعه هدف، مددکاران اقدام به حساس‌سازی و بررسی جامعه هدف، برگزاری جلسات توجیهی فعالیت گروهی، انجام مصاحبه فردی با داوطلبان عضو گروه می‌کند و با استفاده از توانایی اعضا و منابع اجتماعی موجود و گذراندن دوره‌های آموزشی و تدوین کسب و کار و بازاریابی کرده و برای تشکیل گروه همیار از بین داوطلبانی که از لحاظ علایق، توانایی و استعداد یکسان هستند، اقدام می‌کنند.

 وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳میلیارد و ۲۴۸ میلیون ریال سرمایه اولیه جهت تهیه مکان و تجهیزات به صورت بلاعوض در اختیار این گروه‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha