• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402051710567
  • منبع : نمایندگی گیلان

/یادداشت/

پروژه های نیمه تمام تالش در انتظار همت مسئولان

پروژه های نیمه تمام تالش در انتظار همت مسئولان

ایسنا/گیلان از مسئولان استانی انتظار می رود که در تسریع روند بهره برداری از پروژه های مهم و نیمه تمام شهرستان تالش همت کنند.

تالش دومین شهرستان از نظر وسعت و جمعیت در استان گیلان و دارای چهار بخش اسالم، مرکزی، کرگانرود و حویق می باشد. این شهرستان با دارا بودن مناطق کوهستانی، جنگلی و ساحلی سال هاست در انتظار اتمام پروژه های نیمه تمام است.

پروژه های مهمی همچون بازسازی پل اصلی شهر تالش که تنها پل عابر پیاده شهر تالش بوده یکی از پروژه های بر زمین مانده مسئولان است که با شکسته شدن و تخریب این پل عابر پیاده در سال ۱۳۹۹ حالا تالش هیچگونه پل عابر پیاده ای برای تردد ندارد.

طبق گفته شورای شهر تالش و مسئول پروژه بازسازی پل عابر پیاده شهر، روند بازسازی پل از سال ۹۶ و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان آغاز شد، اما با عدم تخصیص بودجه توسط شهرداری تالش تا سال ۱۴۰۱ این پل بر زمین ماند. البته در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار از سوی شهرداری روند ساخت آغاز و اکنون به پیشرفت ۴۰ درصدی رسیده است، اما این روند به شدت کند پیش می رود و از مسئولان استانی هم انتظار می رود با توجه به حساسیت این پروژه بر تسریع در ساخت این پل عابر پیاده توجه ویژه داشته باشند.

بازسازی پل سی و سه پل این شهر نیز که همچنان بلاتکلیف بوده و با جاری شدن سیل در سال ۱۳۹۹ از نظر زیر ساختی به شدت آسیب دیده و نیاز به بازسازی و ایمن سازی دارد؛ متاسفانه شهرداری تالش هیچگونه بودجه ای برای این امر تخصیص نداده است.

از طرف دیگر پروژه سد لاستیکی شهر نیمه تمام رها شده و نیازمند توجه از سوی مسئولان استانی و شهرستانی است. این پروژه طبق اعلام پیمانکار قرار بود سال ۹۷ افتتاح شود، اما به دلیل عدم تزریق بودجه و کم توجهی مسئولان شهرستانی و استانی تاکنون به پیشرفت حدود ۶۵ درصدی رسیده است. این در حالی است که در صورت تزریق کامل و به موقع بودجه ظرف یک سال آینده پروژه ملی سد لاستیکی تالش آماده بهره برداری و افتتاح خواهد شد.

مردم سال هاست در انتظار تحقق پروژه ملی کمربندی تالش هستند؛ این پروژه در سال های اخیر فقط پیشرفت ۱۰ درصدی داشته و برای تکمیل و بهره برداری نیازمند حدود هزار میلیارد تومان بودجه از سوی هیئت دولت و مسئولان استانی می باشد.پروژه مذکور بسیار استراتژیک بوده و محور اصلی اتصال استان گیلان و چند استان دیگر به یکدیگر و حتی به کشورهای همسایه بوده و بر همین اساس انتظار می رود هیئت دولت و استاندار گیلان پاسخی روشن در خصوص تکمیل این طرح ملی بدهند.

تالش بیش از ۹۰ کیلومتر از نوار ساحلی گیلان را داراست و از این حیث حائز رتبه اول استان است، اما علاوه بر پروژه های مذکور، چندین پروژه در بحث آب، برق، گاز و آسفالت بر زمین مانده که همچنان مردم این شهرستان وسیع و پرجمعیت در انتظار بهره برداری از آنها هستند.

با توجه به شرایط جغرافیایی، فرهنگی و استراتژیکی تالش از مسئولان استانی انتظار می رود که در تسریع روند بهره برداری از پروژه های مهم و نیمه تمام شهرستان همت کنند تا تالش بزرگ شاهد پیشرفت و توسعه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha