• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402051710617
  • خبرنگار : 50126

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

دلالی موجب بالا رفتن قیمت و اجاره بها در ایلام شده است/ مشاورین املاک غیرمجاز پلمب می‌شوند

دلالی موجب بالا رفتن قیمت  و اجاره بها در ایلام شده است/ مشاورین املاک غیرمجاز پلمب می‌شوند

ایسنا/ایلام مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از بازدید و نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک ومستغلات استان با هدف ساماندهی بنگاه‌های مشاورین املاک خبر داد.

«فرشاد دوستی» اظهار کرد: کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان با هدف مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک و همچنین تسریع در اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم یعنی مالیات بر خانه‌های خالی تشکیل و با بازدیدهای روزانه بر عملکرد بنگاه‌های مشاورین املاک نظارت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم، معاملات صوری و وضعیت افسار گسیخته نرخ اجاره مسکن، مغازه ها و املاک در استان است که عدم تطابق بین عرضه و تقاضا و دلالی باعث بالا رفتن قیمت زمین و اجاره بهاء شده که باید با همکاری دستگاههای مرتبط موضوع بررسی و برابر تصویب نامه شورای عالی مسکن اقدام قاطع و برخوردهای قانونی انجام داد.

دوستی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام به عنوان دبیر کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلات با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی، اماکن، امور مالیاتی، اتاق اصناف، اتحادیه مشاورین املاک، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و بسیج اصناف در کل استان با اولویت شهر ایلام با نظارت بر بنگاه‌های مشاورین املاک نسبت به  جمع‌آوری مشاورین املاک غیرمجاز و جمع آوری مبایعه نامه‌های دستی ظرف یک ماه اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با اجرای این بازدیدها و با همکاری مشاورین املاک در صدد هستیم قیمت مسکن و اجاره بها در استان تنظیم و کنترل و متعادل شود، تصریح کرد: براساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن، تحت هیچ شرایطی نباید مبایعه نامه به صورت دستی نوشته شود بلکه باید حتماً سیستمی باشد و کد رهگیری نیز اخذ شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هدف از این طرح را تدوین نقشه راه ساماندهی مشاورین املاک و جلوگیری از زیان  مالکان و مستاجران عنوان و تصریح کرد: چرا که مالکانی که اجاره‌نامه‌های فاقد کد رهگیری تنظیم می‌کنند ملک آن‌ها به عنوان خانه خالی شناسایی می‌شود و مستأجر نیز از امکان استفاده از امکانات خدمت رسانی عمومی محروم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha