• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402051811226
  • خبرنگار : 50177

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

آغاز عملیات احداث ۲۵۰۰ واحد در لرستان/ بخشی از واحدها هفته دولت افتتاح می‌شوند

آغاز عملیات احداث ۲۵۰۰ واحد در لرستان/ بخشی از واحدها هفته دولت افتتاح می‌شوند

ایسنا/لرستان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در لرستان تاکنون ۲۴۰ هکتار از اراضی برای ساخت مسکن ملی تامین شده که عملیات احداث ۲۵۰۰ واحد شروع و بخشی از واحدهای سایت ۷۰۰ واحدی شهرستان خرم‌آباد در هفته دولت آماده افتتاح خواهند شد.

دکتر ارسلان مالکی در جریان بازدید از طرح ۷۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در لرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در کشور تاکنون نزدیک به ۳۴ هزار هکتار زمین نهایی شده و در مدت چهار سال ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: بخشی از این واحدها در قالب خودمالک، مسکن روستایی، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و مسکن حمایتی در اراضی دولتی ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: ساخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن به سازمان ملی و مسکن تکلیف شده که پیگیر تامین زمین این واحدها هستیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه به دلیل شرایط توپوگرافی و محاق شدن شهرهای لرستان در اراضی کشاورزی، تامین زمین برای طرح مسکن ملی به سختی در این استان اتفاق افتاده است، افزود: برای حل این مشکل پیگیر توافق با مالکین بخش خصوصی، استفاده از زمین مازاد سایر دستگاه‌ها هستیم تا بتوانیم شهرک‌هایی خارج از محدوده شهر ایجاد و زمین نهضت ملی را متناسب با متقاضیان تامین کنیم.

مالکی اضافه کرد: در لرستان تاکنون ۲۴۰ هکتار از اراضی برای ساخت مسکن ملی تامین شده که عملیات احداث ۲۵۰۰ واحد شروع و بخشی از واحدهای سایت ۷۰۰ واحدی شهرستان خرم‌آباد در هفته دولت آماده افتتاح خواهند شد.

وی با بیان اینکه با وجود کمبود زمین در لرستان نیاز است از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد واحدهای طرح ملی مسکن استفاده شود که امروز در جلسه با مدیران استان موضوع استفاده از اراضی دانشگاه لرستان را مطرح  خواهیم کرد، تصریح کرد: چاره‌ای جز استفاده از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی استان برای تامین زمین مورد نیاز نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha