• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402051811271
  • خبرنگار : 50624

روایت دغدغه‌های جامعه در «بیرون زمان»

روایت دغدغه‌های جامعه در «بیرون زمان»

ایسنا/اصفهان هنرمندان، آینه زمانه خود هستند و به همین دلیل تلاش‌شده که هنرمندان در نمایشگاه «بیرون زمان» با کسب آگاهی‌های فکری و فلسفی، به ارائه آثار هنری بپردازند و واکنشی به مسائل روز اجتماعی ارائه دهند.

شیدا بردبار، مدیر آرت گالری موتورخونه درباره این نمایشگاه به ایسنا گفت: گروه برگزارگنندۀ این نمایشگاه با عنوان «گروه طراحان آرت گالری موتورخونه» فعالیت می‌کنند که در خردادماه ۱۴۰۱ پس از انتشار فراخوان و دریافت رزومه‌ها، برای فعالیت در این گالری گزینش شدند.

او در خصوص فعالیت‌های پژوهشی این گروه تصریح کرد: جلسات هفتگی در این گالری با موضوعات فلسفی، تاریخ هنر مباحث اجتماعی و هر موضع دیگری که به درک بهتر انواع رویکردها و نگاه‌ها کمک کند، برگزار می‌شود. افراد شرکت‌کننده، کتاب، فیلم و سایر منابع را در این موضوعات مورد بررسی قرار می‌دهند و در کنار بحث و گفت‌وگو در این جلسات، آثاری را خلق و طراحی می‌کنند و هر هفته نیز این آثار را که تحت تأثیر موضوعات مطرح شده‌است، تحلیل می‌کنند.

مدیر اجرایی آرت گالری موتورخونه با بیان اینکه اولین نمایشگاه این گروه در فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در آرت گالری موتورخونه در شیراز برگزار شد و با استقبال بسیارزیاد هنردوستان و فروش خیلی خوب همراه شد، اظهار کرد: این فرصت برای هنرمندان جوان به وجود آمد تا در یک محیط سالم پرورش یابند و تجربیاتی کسب کنند و درنهایت، این تجربیات را با دیگران به اشتراک بگذارند.

بردبار در خصوص رویکرد آثار و هنرمندان در نمایشگاه «بیرون زمان» ادامه داد: رویکرد هنرمندان کاملاً با تجربۀ شخصی در مسائل روز اجتماعی همسو و همراه است. مسلماً این شرکت‌کنندگان، هنرمندان زمان خود هستند و با اینکه شناخت زیادی در زمینه‌های فلسفی و تاریخی هنر دارند، دغدغه اصلی آن‌ها زمان حال و دوران حاضر است.

او با معرفی هنرمندان این نمایشگاه بیان کرد: هنرمندان این نمایشگاه، همان هنرمندانی هستند که آثاری را در نمایشگاه آرت گالری موتورخونه در فروردین‌ماه ارائه داده‌اند و فقط یک یا ۲ نفر به این جمع اضافه شده‌اند. در این نمایشگاه، آثار مریم رئیسی به‌عنوان یکی از برگزارکنندگان نمایشگاه، و همچنین آثاری از سپهر مصلایی، فاطمه سیلانی، تارا حسنی، شکیلا موسوی، ساسان رسولی، محدثه جعفری به نمایش درآمده؛ هر هنرمند بین ۳ تا ۵ اثر در نمایشگاه ارائه داده است.

روایت دغدغه‌های جامعه در «بیرون زمان»

مدیر اجرایی آرت گالری موتورخونه در مورد ابعاد آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه نیز توضیح داد: بزرگ‌ترین اثر، یک کار ۳ لت از تارا حسنی است که هر لت به طول ۲۳ سانتی‌متر و عرض ۱۶ سانتی‌متر طراحی شده است. کوچک‌ترین اثر نیز متعلق به شکیلا موسوی است که با طول ۱۶ سانتی‌متر و عرض ۸ سانتی‌متر ترسیم شده است.

بردبار با اشاره به اینکه همه آثار، طراحی‌های معاصر هستند، گفت: در شیوه اجرا و مدیا هیچ محدودیتی برای ارائه طراحی وجود نداشته و هرکس در فضای شخصی خود، آثاری را ترسیم کرده است.

او با بیان اینکه بعد از نمایشگاه اول، فراخوانی منتشرشده و اعضای جدید به گروه پیوستند، اضافه کرد: انسان زندگی پویایی دارد و فضای زندگی فردی و اجتماعی به شکل دائم در حال تغییر است. بنابراین تلاش می‌کنیم که با اتفاقات روز و تغییرات فردی و اجتماعی همراه باشیم و در آینده نیز نمایشگاه‌هایی در گالری موتورخونه یا گالری هنرهای تجسمی اکنون و یا گالری‌های دیگری در شهرهای دیگری همچون مشهد و تهران خواهیم داشت.

بردبار با اشاره به بیانیه نمایشگاه «بیرون زمان» گفت: در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است که برای ادراک آثار مرئیِ پیش‌رویتان به ترجمه حواس بصری به کلام دل نبندید، چشمان باز و خوب دیدن می‌تواند کافی باشد. بیایید به‌جای فکر کردن به اینکه «معنای این اثر چیست» به پرسش مهم‌تر بپردازیم که «چطور یک اثر می‌تواند همین باشد که هست».

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه گروهی «بیرون زمان» می‌توانند تا ۱۸ مردادماه، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ بعدازظهر به گالری اکنون، واقع در اصفهان، خیابان مارنان، بن‌بست ۶، پلاک ۱۵۳ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha