• پنجشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402051912008
  • خبرنگار : 50233

نماینده ولی فقیه در دیدار با وزیر صمت:

انتقاد به سیاست دوگانه در تولید انواع پراید/تولیدکننده‌ها زمستان گاز و تابستان برق ندارند

انتقاد به سیاست دوگانه در تولید انواع پراید/تولیدکننده‌ها زمستان گاز و تابستان برق ندارند

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به لزوم توجه به بسترسازی برای تحقق شعار سال گفت: متاسفانه تولیدکنندگان ما در سال رشد تولید در زمستان گاز و در تابستان برق ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت که در معیت سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز انجام شد اظهار کرد: با تداوم این رویه رشد تولید با مشکل مواجه خواهد و لذا انتظار می رود که برای حل این مشکلات چاره جویی شود.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم تامین برق خانگی را در اولویت قرار داده که سیاستی قابل تقدیر است افزود: با این وجود این رویه که این معضل چند سال به طول بی انجامد که تولیدکننده در تابستان به دلیل کمبود برق و در زمستان ها به دلیل کمبود گاز، با محدودیت تولید روبرو شود قابل پذیرش نیست و مسوولان باید برای حل این مشکل در سال رشد تولید و مهار تورم گام های اساسی بردارند که این مشکل در سال آتی نیز صنایع و واحدهای تولیدی را آزار ندهد.

امام جمعه سمنان با تمجید از همراهی های صنایع و تولیدگران با دولت در مدیریت مصرف در دوران پیک آن خاطرنشان کرد: متاسفانه سرمایه گذاران و صاحبان صنایع از کمبود انرژی در تابستان و زمستان خسارت زیادی می بینند.

وی به کمبود جدی منابع آبی در استان سمنان پرداخت و گفت: متاسفانه وضعیت منابع آبی در استان سمنان بحرانی است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در بخش دیگری از سخنان خودبا نقل روایت «من وجد ماء و ترابا ثم افتقر فابعده الله‏» گفت: امام علی (ع) فرمود کسی که با داشتن آب و خاک، باز هم فقیر باشد از رحمت خداوند به دور است، که البته باید عرض کنیم مساله آب در استان بحرانی است اما این روایت را در استان سمنان می‌توان به گونه ای دیگر نیز استفاده کرد و گفت استان سمنان با داشتن معادن کم نظیر متنوع نباید دچار فقر و مشکل اقتصادی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر اینکه منابع معدنی متعلق به تمام نسل ها است افزود: صنایع معدنی استان سمنان باید از خام فروشی فاصله بگیرند و به سمت ایجاد ارزش افزوده حداکثری حرکت کنند که یکی از راه‌های آن ایجاد صنایع تکمیلی در مجاورت واحدهای معدنی است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه زیرساخت اصلی حیات بشر و نیز توسعه صنعت، وجود آب است گفت: اوضاع آب در استان سمنان بسیار بحرانی است که این مساله، چالش‌های فراوانی برای استان ایجاد کرده است.

وی با یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری افزود: افرادی که در سال‌های گذشته فداکارانه در بخش صنعت استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند، نباید هر سال با مشکلاتی نظیر قطعی برق در تابستان یا قطعی گاز در زمستان مواجه باشند.

وی تصریح کرد: رعایت حقوق تولیدکنندگان و صاحبان صنایع که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی دارند یک وظیفه است و این افراد نباید به دلیل نبود زیرساخت‌های مختلف بویژه کمبود انرژی از سرمایه‌گذاری در بخش صنعت ناامید شوند.

امام جمعه سمنان با اشاره به طرح پیشنهادی شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای استفاده از پساب شهری سمنان گفت: از جنابعالی انتظار داریم مشکلات و موانع ایجاد شده بر سر راه این طرح را در سفر امروز پیگیری کنید چرا که در حال حاضر بخش عمده این منابع در جنوب سمنان به هدر می رود.

تشدید نظارت ها بر افرادی به حق خود قانع نیستند

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه عمده صنایع مستقر در استان صنایع آب بَر نیستند گفت: امیدواریم وزیر صنعت، معدن و تجارت از حق صنایع استان برای استفاده از آب مورد نیاز بخش صنعت دفاع کند.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظیفه نظارتی وزارت صمت اظهار کرد: نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در فرآیند تولید، توزیع و مصرف بویژه در دو بخش «تولید» و «مصرف» نقشی محوری است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه برخی افراد سودجو به حق قانونی خود قانع نیستند و منافع شخصی را بر منافع عمومی ترجیح می‌دهند گفت: افرادی که در شبکه تولید تا توزیع، منافعی فراتر از حقوق خود را دنبال می‌کنند، نباید احساس امنیت کنند که این امر نیازمند تشدید بُعد نظارتی وزارت صمت است.

انتقاد از سیاست دوگانه در تولید و توقف خط تولید پراید

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اوضاع صنعت خودرو اظهار کرد: مساله خودرو به یکی از نگرانی های اصلی مردم تبدیل شده است و مشخص نیست چه کسی باید این مشکل چندین ساله را حل کند؟

وی ادامه داد: اگرچه ممکن است تعداد زیادی از طریق صنایع خودرویی و صنایع وابسته به آن ارتزاق کنند اما این مهم دلیل موجهی برای نادیده گرفتن مشکلات ناشی از این صنعت در کشور نیست و انتظار می رود که یک خودروی ملی درخور و استاندارد تولید و در اختیار مردم قرار گیرد.

مطیعی با بیان اینکه حمایت از صنعت خودرو و زیرمجموعه‌های این صنعت، نباید به ایجاد مشکل برای عموم مردم منجر شود تصریح کرد: به عنوان مثال اگر پراید به دلایل فنی و ایمنی از خط تولید خودروسازان خارج شده است، چرا تولید وانت پراید همچنان ادامه دارد؟

نماینده ولی فقیه در استان، برنامه‌ریزی برای تحول صنعت خودرو را یکی از اولویت های وزارت صمت در دوره جدید مدیریتی دانست و گفت: مساله خودرو یکبار برای همیشه باید حل شود و اقدامات لازم برای رفع نیاز مردم به خودروهای باکیفیت صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه ممکن است نفع برخی افراد در تداوم وضع فعلی صنعت خودرو باشد خاطرنشان کرد: وزیر محترم صمت، رفع موانعِ بر سر راه تحول صنعت خودرو را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha